آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد:

تجربه دفاع مقدس الهام‌بخش جهادگری در مبارزه با کرونا بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه‌های مواسات، یک عزم همگانی و اراده ملی مشابه ایام مبارزات سیاسی انقلاب و ایام مبارزات نظامی دفاع مقدس شکل گرفت.
کد خبر: ۴۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ - 19March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌ اول آخرین نماز جمعه مشهد در سال 1399 که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، در تبیین جنبه‌های جهانی نهضت اباعبدالله در کربلا اظهار داشت: حدیث نبوی است که امام حسین (ع) را کشتی نجات می‌داند و این نجات گری هم منحصر در شیعیان یا مسلمانان نیست بلکه همه بشریت را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در راه کسب معرفت دینی، حسین شناسی یک ضرورت است، افزود: «اِنَّ الحُسَین مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَهَ النِّجاه» راوی یک حقیقت است که از تأثیرگذاری جهانی نهضت اباعبدالله در کربلا حکایت دارد و امروز هم مشاهده می کنیم که افراد بسیاری با زیارت حضرت سیدالشهدا در روز عاشورا، راهپیمایی اربعین و سایر امورات مرتبط با امام حسین (ع) با معارف اسلامی آشنا می‌شوند و حتی تغییر دین و مذهب می‌دهند که زمینه هدایت همه این افراد و آشنایی آن‌ها با دین خدا با مکتب اباعبدالله فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: نوروز امسال با اعیاد شعبانیه و موالید ائمه اطهار (ع) مصادف است اما هر نوروز بیانگر یک واقعیت است که یک سال دیگر نیز از فرصت خداوند متعال به انسان در عمر مادی او گذشته و لازم است که از تجربیات آن برای تعالی معنوی در سال آینده استفاده شود.

وی ادامه داد: امیرالمومنین در حدیث مشهور می‌فرمایند «حاسِبوا قَبلَ اَن تُحاسِبوا» یعنی اعمال خود را در دنیا محاسبه کنید قبل از اینکه در قیامت به حساب اعمالتان رسیدگی شود و نوروز فرصت مناسبی برای بررسی نقاط قوت و ضعف زندگی معنوی در سال گذشته و استخراج راهکارهای رفع مشکلات و تقویت محاسن در سال جدید است.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه  ضمن تقسیم‌بندی تاریخ انقلاب به سه مقطع جداگانه اظهارداشت: تاریخ انقلاب سه قله رفیع جهادگری دارد که در وهله اول در مبارزات سیاسی با رژیم طاغوتی پهلوی نمود یافت، پس ‌از آن در دوران دفاع مقدس بود که مردم متولی اصلی تحقق مشیت الهی شدند و به اصطلاح دست خدا از آستین این ملت بیرون آمده، توطئه یاغیان و مستکبران عالم را شکست داد و اتحاد جهانی علیه نظام نوپای اسلامی را درهم کوبید و در سالیان گذشته هم سومین تجلی جهادگری مردم در نهضت مبارزه با کرونا بروز پیدا کرده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، مردم ما که با موضوع کرونا دست‌به‌گریبان بودند و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ تحت تأثیر این محدودیت‌ها به خسارت و زیان اقتصادی دچار شدند، به‌طور مضاعف با مشکلات معیشتی مواجه بودند اما پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه‌های مواسات، یک عزم همگانی و اراده ملی مشابه ایام مبارزات سیاسی انقلاب و ایام مبارزات نظامی دفاع مقدس شکل گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در جریان رزمایش‌های کمک مؤمنانه و همدلی که بسته‌های معیشتی آماده و در بین نیازمندان توزیع می‌شود، خیرین و بانی جمع‌آوری اقلام و مایحتاج خانواده‌های بی‌بضاعت همان کسبه و بازاریانی هستند که در دو سال اخیر بیشترین خسارت اقتصادی را به خاطر کرونا متحمل شدند اما همدلی ملی، روحیه جهادی و تبعیت از فرمان ولی‌فقیه ایجاب کرد که سرمایه آسیب‌دیده خود را برای کمک به برادر و خواهر دینی خود وارد میدان کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: مشکلات معیشتی متأثر از کرونا در حالی بود که غربی‌ها هم از هیچ کوششی برای ایجاد تحریم‌های درهم کوبنده و سخت علیه ما دریغ نداشتند اما ملت ما با اراده انقلابی و جهادی خود همه دشمنان را متحیر کرد. آن‌ها همه امکانات را در اختیار داشتند اما ملت ما تحت تأثیر تحریم‌ها و کرونا فقط مسلح به انقلابی گری بود و در این تقابل نابرابر با تمسک به همین تک سلاح، جمهوری اسلامی حتی از آن‌ها هم موفق‌تر عمل کرد.

وی تأکید کرد: در سال 99 هر توفیقی که به دست آمد، به خاطر توسل به راهکارهای داخلی بود و هر مشکلی که پدید آمد، ریشه در دلدادگی برخی افراد به غرب و بیگانگان داشت. تحقق طرح تحول دستگاه قضایی با پیگیری جدی مطالبات مردم در حوزه اقتصاد و معیشت، نویدبخش بهبود شرایط در سال آینده است اما هنوز عده‌ای هستند که به برجام لعنتی دل‌خوش کرده و امیدوار به جلب رضایت دشمن و کسب تفضل از آمریکا و ایادی او هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که هنوز به غرب و عنایات آن‌ها امیدوار هستند، چشم خود را بر روی حقایق می‌بندند. شکست طرح آمریکا درباره سوریه، عقب‌نشینی قریب‌الوقوع سعودی از یمن، اخراج فضاحت‌بار سربازان آمریکایی از منطقه و از همه مهم‌تر، اضمحلال نظام سیاسی ایالات‌متحده با وقایع مربوط به اشغال کنگره این کشور حقایق سال‌های اخیر جهان است و نشان از پایان دوران ابرقدرتی جهان لیبرال دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال 99 تحقق شعار «جهش تولید» در عرصه صنایع نظامی و دفاعی به عالی‌ترین حد خود نمود یافت و همچون سال‌های قبل، نهادهای متولی در این حوزه که در آن‌ها انقلابی‌ترین افراد حضور دارند، پیشتاز جهش تولید و پیشرفت بودند. الگوی عمل در صنایع دفاعی باید نصب‎العین دیگر مسئولان باشد تا سوء مدیریت‌ها به حداقل برسد و در اقتصاد هم مشابه صنایع دفاعی پیشرفت‌های محسوس داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها