امام جمعه یزد تأکید کرد؛

صبر و بصیرت راهکار مواجهه با مشکلات/ ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

آیت‌الله ناصری گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش جوانان ما، بخش عمده‌ای از وابستگی‌های کشور قطع شده و اگر مردم صبوری کنند و بصیرت نیز داشته باشند، در قله قرار می‌گیریم و تحریم‌های دشمنان دیگر راه به جایی نمی‌برد.
کد خبر: ۴۴۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ - 19March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد با اشاره به اتفاقاتی که در سال 99 در کشور و استان یزد رخ داد و کشور را دچار مشکلات جدی کرد، اظهار داشت: از یک سو کرونا و از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه، مردم ما را به شدت دچار مشکل کرد و برخی سوء مدیریت‌ها نیز سبب کمیابی و گرانی برخی کالاها شد.

وی با اشاره به اینکه آزار و اذیت و تحریم‌های آمریکایی‌ها هنوز هم ادامه دارد، افزود: آنها خود اذعان کرده‌اند که تحریم‌هایی که علیه ایران به کار گرفته اند، کُشنده است و اگر یک‌سوم این تحریم‌ها علیه خود آمریکا اعمال می‌شد، از هم می‌پاشید؛ همچنانکه اکنون نیز کرونا لطمات جدی به آمریکا و برخی کشورهای غربی وارد کرده است.

ناصری بیان کرد: در شرایطی که آمریکا خود درگیر شرایط بحرانی است، هنوز هم تحریم‌ها را علیه ایران ادامه داده و حتی تغییر دولت آنها هم کمکی به ما نخواهد کرد؛ زیرا رؤسای جمهوری آمریکا حکم پیچ و مهره را دارند و موتور اصلی این گرفتاری‌ها، صهیونیست‌ها هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ایران و خاورمیانه تا قبل از جنگ جهانی دوم در سیطره انگلیسی‌ها بود و بعد از جنگ جهانی دوم آن را به آمریکایی‌ها سپردند، تصریح کرد: آنها با هم متحد شده بودند که ما را از همه نظر به ویژه از نظر علمی عقب نگه دارند و منطق آنها این بود که آسیای میانه باید عقب نگاه داشته شود تا کشورهای آنها را غارت کنیم و آنها را تحت سلطه خود و وابسته نگه داریم.

ناصری با اشاره به اینکه شاه خائن پهلوی زیر سلطه آنها بود و هر آنچه آنها می‌خواستند در کشور اجرا می کرد، ادامه داد: اما انقلاب این قفل ها را شکست و این بندها را پاره کرد و به میدان آمد تا این سلطه را از بین ببرد.

وی عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش جوانان ما، بخش عمده ای از وابستگی‌های کشور قطع شده و اگر مردم صبوری کنند و در کنار صبوری، بصیرت نیز داشته باشند، در قله قرار می‌گیریم و تحریم های دشمنان دیگر راه به جایی نمی‌برد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیبایی‌هایی که سال گذشته ملت ایران به نمایش گذاشت، افزود: کرونا نشان داد که ملت ایران می‌تواند بدون وابستگی به پیش برود و در شرایطی که به ما ماسک نفروختند، خودمان تولید کردیم و اکنون در حال تولید واکسن هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر آزمایش‌ها انجام و تولید آن آغاز شود.

وی، مواسات و همکاری مردم، تلاش و همکاری ارگان‌های مختلف، جهادگران، پرستاران و پزشکان را جلوه ای زیبایی‌ها دانست و گفت: اینها همه دست به دست هم دادند و تا پای جان ایستادند و در شرایطی که در کشورهای غربی پرستاران و پزشکان از بیمارستانها فرار می‌کردند، پرستاران و پزشکان ما جان می‌دادند تا بیمار آنها بهبود یابد و در شرایطی که در سایر کشورها، فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند، در کشور ما مردم به یکدیگر می‌بخشیدند و مواسات می‌کردند.

ناصری تصریح کرد: در کنار همه این زیبایی‌ها برخی زیاده طلبی‌ها و سودطلبی‌ها و احتکارها توسط عده‌ای رخ داد که لکه بدی است و باید زدوده شود.

وی همچنین بر بهبود روند اخذ مالیات و توجه به مردم و اصنافی که کسب و کار آنها دچار آسیب شده است، تاکید کرد و گفت: مجلس و دولت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه یزد بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه در سال آینده تاکید کرد و اظهار داشت: باید جوانان نخبه تربیت کنیم و آنها را در صنعت به کار بگیریم و اجازه ندهیم با فریبکاری غربی‌ها، جوانان نخبه از کشور خارج شوند.

وی بر صبوری و امید جوانان تاکید کرد و افزود: جوانان ما امیدوار باشند زیرا خدای متعال در این 40 سال دست ما را گرفته و اجازه نداده دشمنان ما را له کنند و اکنون هم خدا با ماست اما باید ایمان و توکل خود را قوی کنیم و با نیت خدایی کار کنیم تا دست نصرت و یاری خدا را بر سر خود ببینیم.

ناصری همچنین تاکید کرد: دشمنان را بشناسید و در دشمن‌شناسی بصیرت داشته باشید و بدانید که آنها هرگز دلسوز ما نیستند و قرار نیست هیچ کمکی به ما بکنند و اسیر فضاسازهای دشمنان در فضای مجازی جوانان بصیر و بیدار باشند و مراقب فضاسازی های دشمنان در فضای مجازی باشند.

خطیب جمعه یزد در مورد سفرهای نورزی نیز بیان کرد: مقدم مهمانان را گرامی می‌داریم اما علاوه بر رعایت پروتکل‌ها، حرمت دارالعباده را نیز حفظ کنند و با رعایت حجاب و شئون اسلامی، حرمت میزبانان خود را نیز حفظ کنند و نیروی انتظامی نیز در این زمینه تذکرهای لازم را بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها