المیادین خبر داد؛

شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب

شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب یمن خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ - 20March 2021

المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد. صدای انفجار، ناشی از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مقر فرماندهی سعودی‌ها و مزدوران‌شان در مرکز مأرب بوده است.

پیش از این، منابع خبری گزارش داده بودند که با وجود ارسال گسترده تجهیزات و نیرو توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به مأرب، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادی منطقه راهبردی «صرواح» قرار دارند. درگیری‌ها در استان مأرب یمن از دو ماه پیش بین نیرو‌های دولت نجات ملی یمن و نیرو‌های دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، آغاز شده است.

این استان از شمال با استان جوف (هم‌مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم‌مرز است. موقعیت جغرافیایی مأرب در کنار ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بر اهمیت ژئوپولتیک آن افزوده است. دولت نجات ملی یمن تلاش دارد که مرکز این استان یعنی شهر مأرب را از نیرو‌های منصور هادی پس بگیرد و از این طریق خطر حملات زمینی ائتلاف و نیرو‌های هادی را از اطراف پایتخت دور کند.

موقعیت مرکزی این استان و دسترسی‌اش به استان‌های شرقی می‌تواند آن را به سکویی برای عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه اهداف شرقی در عربستان سعودی تبدیل کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار