مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس بردسکن:

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن احداث می‎شود

علی‌اصغر پور عباس گفت: این یادمان با سازه‌ای فلزی و ترکیب آجر با کاشی، مزین به نقوش معماری اسلامی و آیات قرآن کریم است و با ارتفاع 7 متر در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ - 20March 2021

«علی‌اصغر پور عباس» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن در حاشیه مراسم آغاز احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد شهرستان و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهارداشت: یادمان‌های شهدا مأمنی برای مراجعه مردم و ملجأ جوانان در تلاطمات و مشکلات اجتماعی است.

وی افزود: میراث عظیمی که از شهدای هشت سال دفاع مقدس باقی‌مانده، ثروت بزرگ و لایزال ملت ایران است ولذا باید مراسمات بزرگداشت و یادمان‌های شهدا با این هدف اقامه شوند که زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به‌عنوان یک ثروت فرهنگی ملی فراهم سازد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن در تشریح جزئیات طرح بنای یادمان‌های شهدا گفت: این یادمان با سازه‌ای فلزی و ترکیب آجر با کاشی، مزین به نقوش معماری اسلامی و آیات قرآن کریم است و با ارتفاع 7 متر در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع احداث می‌شود.

وی ابراز داشت: طبق ارزیابی‌های فنی، 2 میلیارد ريال برای ساخت این یادمان بودجه موردنیاز است که پیرو جلسات متعدد، دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن با کمک خیرین بسیجی شهرستان، این اعتبار را تأمین می‌کند.

پور عباس در انتها ابراز امیدواری کرد: خدمت در راه ترویج فرهنگ شهادت و به‌ویژه شهدای گمنام یک ارزش و موهبت است. ما هر چه داریم به برکت خون مقدس شهدا است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن، فضای فرهنگی این دانشگاه به وجود این بنای ماندگار و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس مزین شود و این سنگر علمی به پایگاهی برای نشر و ترویج معارف شهدا تبدیل گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار