نگاهی به زندگی‌نامه شهید «محمود خاکسار» + تصاویر

شهید «محمود خاکسار» فرزند «رمضان» دوم خرداد ۱۳۳۷ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ - 22March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت سالروز شهادت شهید «محمود خاکسار» روایتی از زندگی این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «محمود خاکسار» فرزند «رمضان» دوم خرداد ۱۳۳۷ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین منطقه رقابیه به شهادت رسید.

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «محمود خاکسار» + تصاویر

روایت همرزم شهید:

«علی فردوس» درباره نحوه شهادت این شهید می‌گوید: برای جمع آوری شهدای مطلع الفجرعازم گیلانغرب شدیم. آنجا بود که خبر عملیات فتح المبین را شنیدیم. بی‌معطلی خود را به جنوب رساندیم. در منطقه رقابیه دشمن پاتک سنگینی را آغاز کرده بود.

محمود فرماندهی ما را برعهده داشت. طبق معمول دشوارترین قسمت کار را برعهده گرفته بود. درگیری بی‌وقفه ادامه داشت. آتش دشمن آنقدر سنگین بود که امکان مانور نداشتیم

داخل شیاری گیرافتاده بودیم. محمود انگار ترس به دلش راه نداشت. به طرفش رفتم تا بیشترهوایش را داشته باشم. ناگهان مقابل چشمانم خم شد و روی زمین افتاد. ناباورانه نگاهش کردم. زبانم از حرکت ایستاده بود. احساس کردم تمام بدنم داغ شده، اما محمود ساکت بود و فقط لبخند به لب داشت. مثل همیشه انگار که اصلاً اتفاقی نیفتاده. پیشانی‌اش، اما انگار شکوفه زده بود. شکوفه‌ای سرخ درست روی سجده گاهش. ساکش را که باز کردیم نامه‌ای داخلش بود که خودش شهادتش را نوید داده بود.

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «محمود خاکسار» + تصاویر

شهیدان حسین اصفهانی و محمود خاکسار در دیدار پاسداران بابلی با حضرت امام (ره)

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

تاکیدم بر این است که در حق این رهبر این نائب بر حق امام زمان، چون رهبری ایشان و انقلاب اسلامی رحمتی بود برای ما تا ما بتوانیم دوباره خود را باز یابیم و سبب شد که لاکی را که قدرت‌های شیطانی برای ما درست کرده بودند از آن بیرون آئیم و دور و برم را بنگرم و به زندگی از دید دیگری نگاه کنم و خلاصه بقول استاد شهید مرتضی مطهری که من اینگونه زندگی را از انسانیت و معنویتم گرفتم و آن انسانیتی که در حیوانیم رشد کرده و به حد کمال رسیده است (انسان و ایمان)

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «محمود خاکسار» + تصاویر

اسفند ۱۳۶۰ قبل از عملیات فتح المبین 

دیگر اینکه مادرم شما که وصی من هستید از مجالس گرفتن پر زرق و برق بپرهیزید و دیگران هم خواهند چنین کاری را بکنند اجازه ندهید و در مجالس تشیع جنازه‌ام افراد ضد انقلاب و ضد روحانیت را راه ندهید و شرکت آن‌ها در صورتی که قول دهند در آینده نزدیک خودشان را درست کنند و توبه کنند و گرنه نفرین خدا بر آنان باد هر کس می‌خواهد باشد برایم هیچ فرقی نمی‌کند این جور افراد با صدامیان کافر و به همه این‌ها بگوئید این چیز‌هایی که می‌گویم همه‌اش برای خداست نه چیز دیگر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار