مذاکرات سه‌جانبه عراق، اردن و مصر در شهر «امان»

مقاماتی از هیأت‌های کشورهای سه گانه عراق، اردن و مصر امروز (چهارشنبه) در شهر «امان» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 24March 2021

مذاکرات سه‌جانبه عراق، اردن و مصر در شهر «امان»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از «بغداد الیوم»، دبیرخانه هیأت دولت عراق بیانیه‌ای را در خصوص سفر هیأتی از این کشور به شهر «امان» پایتخت اردن صادر کرد. در این بیانیه آمده است که اعضای هیأت مذکور روز گذشته وارد شهر امان شدند.

بر اساس این گزارش، دبیرخانه مذکور اعلام کرده است که چندین نفر از وزرای کابینه عراق در هیأت این کشور که به شهر امان سفر کرده است، حضور دارند. قرار است اعضای این هیأت با شوراهای هماهنگی مصر و اردن در شهر امان دیدار و گفت‌وگو کنند.

پیش از این، «صخر دودین» سخنگوی دولت اردن اعلام کرد کشورش میزبان جلسه پیگیری و هماهنگی درخصوص ساز و کار همکاری سه‌جانبه بین عراق، اردن و مصر است تا اینکه سه کشور بتوانند توافقاتی که در اجلاس اخیر سران سه کشور حاصل شده است را اجرایی کنند.

دودین در گفت‌وگویی مطبوعاتی، با بیان این موضوع افزود: این نشست‌ها در سطح وزیران و در ادامه تلاش‌ها و نشست‌های سابق سه کشور برگزار می‌شود و هدف آن تبدیل توافقات سه کشور به الگویی برای فعالیت مشترک در سطح جهان عرب است.

اوایل شهریور ماه ۹۹ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم پادشاه اردن، حسین عبدالله الثانی ولیعهد وی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان ۳ کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار