احداث یک مقر نظامی توسط تروریست‌های آمریکایی در موصل عراق

نظامیان تروریست آمریکایی در حال ایجاد یک مقر نظامی در شهرستان «مخمور» در شرق شهر موصل هستند.
کد خبر: ۴۴۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ - 24March 2021

احداث یک مقر نظامی توسط تروریست‌های آمریکایی در موصل عراقبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، یک منبع امنیتی در استان نینوی، امروز چهارشنبه از تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی خبر داد.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نظامیان آمریکا در حال ایجاد یک مقر نظامی در شهرستان «مخمور» در شرق شهر موصل هستند.

این منبع خبر داد، نظامیان آمریکا با همکاری نیروهای پیشمرگه، احداث این مقر نظامی را در رشته‌ کوه‌های مخمور آغاز کردند.

در همین ارتباط، «رضا الدهلکی» تحلیلگر امور نظامی عراق اخیرا خبر داد که دولت آمریکا قصد دارد در مرزهای مشترک کویت و عراق، پایگاه‌های هوایی احداث کند.

الدهلکی افزود: «با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره این موضوع تماس گرفتیم اما متاسفانه آنها هیچ تصور و اطلاعاتی درباره این موضوع نداشتند و بلکه هرگونه اظهار نظر یا محکومیت این اقدام را به بهانه نداشتن اطلاعات کافی در این‌ خصوص رد کردند».

این تحلیلگر عراقی افزود که برنامه آتی آمریکا در این منطقه شبیه برنامه‌ای است که در اراضی سعودی برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید صورت گرفت و ادعا شد که این اقدامات، برنامه‌ریزی‌های نظامی احتیاطی هستند که در موقعیت‌های ضروری امکان استفاده مشروط و موقت نیروهای آمریکایی را از این پایگاه‌ها، فراهم خواهد کرد.

وی توضیح داد: ژنرال «کنت مک کنزی» رئیس سازمان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) ، اخیرا خبر داد که این پایگاه‌ها که در عربستان سعودی و اراضی مشترک دیگر احداث خواهد شد، «به ما این امکان را می‌دهد که در زمان خطر شدید به پایگاه‌های دیگر انتقال یابیم».

الدهلکی تصریح کرد که سکوت عراق در قبال این مسأله، هزینه بالایی به کشور تحمیل خواهد کرد و موجب تقویت فرهنگ باقی ماندن آسمان این کشور تحت کنترل خارجی‌‌ها از یک سو و تبدیل شدن به ایستگاهی برای تهدید امنیت کشورهای همسایه عراق از سوی دیگر خواهد شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها