تأکید مجدد شورای همکاری خلیج فارس بر مشارکت در برجام

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر ادعا کرد که مشارکت کشورهای عضو این شورا در هر گونه مذاکرات هسته‌ای با ایران ضروری است.
کد خبر: ۴۴۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ - 24March 2021

تأکید مجدد شورای همکاری خلیج فارس بر مشارکت در برجامبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز چهارشنبه بار دیگر بر ضرورت مشارکت کشورهای عضو این شورا در هر گونه مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

وی گفت که «بررسی برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک، پهپادها، امنیت دریانوردی و رفتار ایران برای برهم زدن ثبات در منطقه ضروری است».

این اظهارات الحجرف در حالی است که پیشتر «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه پایانی یکصد و چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و مواضع نابجای این شورا در خصوص مرتبط کردن موضوعات غیرمرتبط به برجام تاکید کرد: «همانطور که بارها گفته شده‌ است، برجام توافقی بین ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان بوده که یک بار مذاکره شده و مُهر و موم گردیده و همانقدر که موضوعات منطقه ما به کشورهای فرامنطقه‌ای مرتبط نیست، تلاش رژیم سعودی برای وارد کردن این شورا به موضوعاتی که از اساس به این شورا نامربوط است، بی نتیجه بوده و تنها از این کشور چهره متوهمی نزد جهانیان ترسیم می‌کند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار