نگاهی به زندگی‌نامه سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی»

سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی» در ۲۵ فروردین ۱۳۲۸ در روستای رمنت بابل به دنیا آمد و در چهارم فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین منطقه عملیاتی کرخه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ - 24March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی» فرازی از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی» در سال ۱۳۲۸ در روستای رمنت بابل دیده به جهان گشود. او فرزند ارشد خانواده بود ومقاطع ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند. ولی به علت وضعیت بد و نامناسب مدارس در سال اول دبیرستان دست از ادامه تحصیل کشید و در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب در محله پیرعلم بابل نقش بسیار بارز و فعالی داشتند.

نگاهی به زندگی‌نامه سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی»

از راست: زنده یاد جانباز ابوالقاسم سفیدچیان، شهید رحمت الله اصفهانی، حاج احمدحسن نیارمی و...

سردار شهید اصفهانی در سال ۱۳۴۵ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج پنج فرزند بوده است. این شهید بزرگوار به مدت یکسال معاون دادستان دادگاه انقلاب بابل بود. همچنین در مناطق جنگی زحمات بسیاری کشید و مسئولیت‌هایی مهمی در عملیات‌های مختلف بر عهده داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان مسئول گروه تدارکات و فرماندهی گردان نام برد. سردار شهید در تاریخ ۱۳۶۱/۰۱/۰۴ در عملیات فتح المبین منطقه کرخه به درجه رفیع شهادت نایل آمد و فرزند برومند شهیدش «یوسف اصفهانی» در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۹ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه به خیل شهدا پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

به عشق شهادت یا پیروزی کامل اسلام از پدر و مادر و همسر و ۵ فرزند، خداحافظی کرده و به جبهه جنگ اعزام شدم و خدا این بار این لیاقت را به من عطاء کرده و شهادت که همان سعادت ابدی است نصیب من فرموده.

عزیزان من! شما منتظر وصیت من هستید و من وصیتی ندارم جز آنکه شما را به مقاومت و پایداری در این جنگ درازمدت و طولانی، سفارش می‌کنم. چون این جنگ واقعاً مقدس است و شما را به خون شهیدان سوگند، نگذارید این جنگ به سازش کشیده شود.

نگاهی به زندگی‌نامه سردار شهید «رحمت‌الله اصفهانی»

نماز به امامت جماعت سردار شهید رحمت الله اصفهانی

هرگز تا خون در بدن دارید، امام را تنها نگذارید که او ثارالله است و همیشه سر نماز او را دعا کنید و سعی کنید همیشه با روحانیت مبارز و آگاه در خط امام همراه باشید و ستمکاران جهان باید بدانند تا زمانی که یک مسلمان روی زمین زنده است، مبارزه است...

وصیت دیگر به شما همکاران یعنی بازاریان محترم و شما اعضای محترم انجمن اسلامی؛ بازاریان! در این رابطه مسئولیت سنگینی دارید؛ بدانید عده‌ای هستند ضد انقلاب و ضد خط امام، همه شما را پیش مردم بدبین می‌کنند...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار