در دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق صورت گرفت؛

دعوت وزیر خارجه قطر از «الکاظمی» و «صالح» برای سفر به «دوحه»

وزیر خارجه قطر در جریان دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق در شهر بغداد، از آن‌ها برای سفر به دوحه دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۴۴۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ - 24March 2021

دعوت وزیر خارجه قطر از «الکاظمی» و «صالح» برای سفر به «دوحه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به بغداد، پایتخت عراق سفر کرده است. وی در جریان این سفر با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و راهکار‌های تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه قطر همچنین با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه قطر در دیداری که با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق داشت از او دعوت کرد که در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به قطر سفر کند. در این دیدار وزیر خارجه قطر ضمن تاکید بر توسعه روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام دو کشور را با مقامات عراقی بررسی کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه قطر با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز دیدار و گفت‌وگو داشت. وی در این دیدار پیام مکتوب تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را تحویل رئیس جمهور عراق داد. در این پیام، امیر قطر از برهم صالح برای سفر به دوحه دعوت کرده است.

دفتر برهم صالح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیداری که بین وزیر خارجه قطر و رئیس جمهور عراق انجام شد، برهم صالح ضمن اشاره به ضرورت توسعه روابط دوجانبه، بر نقش عراق در امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار