آمریکا در پی تداوم حضور در افغانستان است

هر چند قرار است تا پایان سال 2014 نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند اما امریکا تلاش دارد با انعقاد یک توافق نامه امنیتی حضور نیروهای خود در این کشور را تمدید نماید.
کد خبر: ۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹ - 12October 2013

آمریکا در پی تداوم حضور در افغانستان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، در حالی که طبق توافقات پیشین قرار است در پایان سال 2014 میلادی نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند ولی مذاکرات یک سال اخیر دولتمردان امریکایی با دولت افغانستان نشان می دهد که هدف امریکا تداوم حضور نیروهای خود در این کشور است.

"جان کری" وزیر خارجه امریکا که طی سفری اعلام نشده به افغانستان رفته است، مذاکرات با رئیس جمهور افغانستان در این رابطه را ادامه داده و تلاش دارد رضایت "حامد کرزی" را در این رابطه کسب نماید.

در این رابطه "ایمال فیضی" سخنگوی رئیس جمهور افغانستان نیز از برگزاری دور سوم مذاکرات میان وزیر خارجه امریکا با رئیس جمهور افغانستان در ادامه سفر این مقام امریکایی به این کشور خبر داده است. هر چند کرزی پیش از این اعلام کرده بود عجله ای برای انعقاد توافق امنیتی با امریکا ندارد.

گفتنی است امریکا در یک سال گذشته تلاش داشته است با انعقاد یک قرار داد امنیتی دوجانبه زمینه لازم برای تداوم حضور نیروهای نظامی خود در افغانستان را در راستای تداوم حضور نظامی در منطقه فراهم نماید.

نظر شما
پربیننده ها