نگاهی به زندگینامه شهید «احمد زارع»

پاسدار شهید «احمد زارع» علی‌رغم سن و سال کم بارها برای اعزام به جبهه اعلام آمادگی کرده بود که در نهایت درخواستش مورد پذیرش واقع می‌شود و او پس از نبرد با دشمن، به آرزوی خود که شهادت در راه اسلام بود، دست می‌یابد.
کد خبر: ۴۴۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ - 28March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، پاسدار شهید «احمد زارع» در یک خانواده مذهبی در سال ۱۳۴۶ شمسی به دنیا آمد، مادرش تا آنجا که توانست، احمد را خوب تربیت کرد. احمد با پشت سر گذاشتن اولین سال‌‎های زندگی، بیشتر رو به شکوفایی می‌رفت.

او به همراه برادر خود احد به مدرسه می‌رفت، دوران ابتدایی را در مدرسه محل خود به پایان رساند و در مدرسه راهنمایی تحصیلی پناهی شروع به تحصیل کرد که این سال‌های تحصیل او، همزمان با پا شکل گرفتن انقلاب عظیم اسلامی مردم ایران بود که احمد نیز به لحاظ داشتن روحیه حساس، شرایط حاضر را زود درک کرد و به صفوف انقلاب پیوست.

 بعد از پیروزی اتقلاب‌ اسلامی، احمد در انجمن اسلامی محل و پایگاه مقاومت مسجد محله خود شروع به فعالیت کرد، آن زمان که مسئله خلق مسلمان مطرح می‌شد، احمد با شهامت بیشتری خط سازش و رفاه طلب را رسوا می‌کرد و تا آنجا که می‌توانست دوستانش را ارشاد می‌کرد، با شروع جنگ، او علاقه‌اش برای رفتن به جبهه را نشان داد، ولی به لحاظ سن کم، این موضوع مورد قبول واقع نمی‌شد.

بالاخره احمد طاقت دوری از جبهه را نداشت و هر روز سعی می‌کرد که موانع بر سر راهش را بر دارد و به جبهه برود. طوری که عید ۱۳۶۱ دوران نظامی بسیج را تمام کرد و منتظر اعزام بود که بعد از یک ماه به همراه دیگر دوستانش، با گردان شهید محراب آیت الله مدنی به جبهه اعزام ‌شد.

احمد کوچکترین فرزند پسر خانواده بود، قبل از او چهار برادر بزرگتر بودند که هر چهار تا قبل از احمد به جبهه اعزام شده بودند، ولی افتخار شهادت برای هیچکدام نصیب نشده بود بالاخره این آرزوی نیک یعنی جهاد و شهادت در وجود احمد به خود رنگ واقعیت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار