رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

پیک سوم کرونا در خوزستان بسیار سنگین‌تر از پیک‌های اول و دوم بود

«فرهاد ابول نژادیان» گفت: پیک سوم بیماری بسیار سنگین تر از پیک های اول و دوم بود که غالب آن کرونا از نوع انگلیسی است، اخیرا از ۲۵ نمونه ای که بررسی کردیم ۲۱ مورد آن کرونای نوع انگلیسی بود.
کد خبر: ۴۴۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ - 25March 2021

پیک سوم کرونا در خوزستان بسیار سنگین تر از پیک های اول و دوم بود

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «فرهاد ابول نژادیان» رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز با تشریح وضعیت کرونا در خوزستان اظهار داشت: حدود ۲۵ درصد فوتی‌های کرونایی خوزستان، کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان حضور دارند چون اغلب این بیماران یا فوت شده به مراکز درمانی آمده و یا یکی، ۲ ساعت در بیمارستان می مانند که این موضوع به ویژه در شهرستان شوش نمایان است.

وی افزود: در شهرستان شوش روزانه ۲ تا سه بیمار کرونایی فوت شده کمتر از ۲ ساعت در بیمارستان حضور دارند لذا هر کسی علائمی دارد باید هر چه سریعتر به کلینیک های تنفسی و یا به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کند. اکنون شاهد مراجعه بیمارانی به مراکز درمانی خوزستان هستیم که بعضا تنگی نفس و سرفه ندارند اما درصد زیادی از ریه آنها درگیر بیماری شده است.

ابول نژادیان متذکر شد: پیک سوم بیماری بسیار سنگین تر از پیک های اول و دوم بود که غالب آن کرونا از نوع انگلیسی است، اخیرا از ۲۵ نمونه ای که بررسی کردیم ۲۱ مورد آن کرونای نوع انگلیسی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند بروز بیماری در استان از روز ۲۷ اسفندماه به بعد کاهشی شده و امیدوارم که دید و بازدیدهای عید و شلوغی بازارها مانع از این سیر کاهشی نشود.

وی تصریح کرد: جمعیت شهرستان اهواز به همراه کارون، باوی و حمیدیه تقریبا ۳۵ درصد جمعیت خوزستان است لذا اگر این بیماری در اهواز کنترل شود یعنی استان را کنترل کردیم. در حال حاضر در شهرستان اهواز تعداد موارد سرپایی کاهش پیدا کرده اما میزان بستری ها به حالت ثابتی رسیده است. در شهرستان کارون و حمیدیه موارد سرپایی و بستری هر ۲ کاهشی، در باوی موارد سرپایی افزایشی و بستری ها کاهشی است.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون همراه با دیگر استان های کشور در خوزستان در حال انجام است گفت: تاکنون پرسنل اورژانس و بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی، سرای سالمندان، بیماران خاص و جانبازان نخاعی و شیمیابی بالای ۵۰ درصد در استان خوزستان واکسینه شدند همچنین در مرحله بعد قرار است به پاکبانان و نیروهای غسالخانه واکسن کرونا تزریق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها