رونمایی از المان «تن و تانک» باغ موزه دفاع مقدس یزد

امروز عصر ۹ فروردین ۱۴۰۰ با حضور «طالبی» استاندار یزد و سرهنگ «زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از از المان «تن و تانک» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد رونمایی شد.
کد خبر: ۴۴۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ - 29March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، عصر امروز ۹ فروردین ۱۴۰۰ همزمان با روز بزرگ نیمه شعبان با حضور «طالبی» استاندار یزد، «عزیزی» شهردار و سرهنگ «زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از از المان «تن و تانک» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد یادمان شهید «محمدحسین ذوالفقاری» رونمایی شد.

خاطرنشان می‌شود طرح این المان در مساحت ۶۵۰ متر مربع برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد طراحی شده است. این طرح به دو فضا متفاوت تقسیم شده است، قسمت نخستین این فضا فضای سنگین با متریالی از بتن و ادوات جنگی و قسمت دوم آن فضای سیال از آینه و برنز است.

براساس این گزارش در فضای سنگین، فرم‌های برگرفته از دایره که نقش سکو‌هایی را برای ادوات جنگی بازی می‌کند وجود دارد. در مقابل سطحی به مساحت ۱۰۰ متر مربع که با آینه فرش شده در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در فضای دوم مجسمه‌ای برنزی از شهید «ذوالفقاری» در ابعاد طبیعی و چهار چوب یا درواز‌ه‌هایی از بتن که در فضای پشت سر شهید واقع شده وجود دارد.

شهید «محمد حسین ذوالفقاری» از شهدای بخش شورک واقع در شهرستان میبد در دهم فروردین ماه سال ۱۳۴۸ و در خانواده‌ای متولد شد که شبنم مهر حسین (ع) عطر لحظه‌های راز و نیازش بود و از چشمه سار معنویت والدین خدا باور خویش سیراب می‌شد و هنوز ۵ بهار از عمرش نگذشته بود که در محضر ادیب عشق بر سر سفره وحی، مائده‌های آسمانی برگرفت و در مسیر نوازش پاک آیه‌های هدایت قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها