ساماندهی ۵۰ گروه جهادی طی ایام نوروز در قزوین

«محمدرضا بحرانی» گفت: ۵۰ گروه جهادی طی ایام نوروز 1400 در استان قزوین ساماندهی شدند.
کد خبر: ۴۴۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 30March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محمدرضا بحرانی» مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی در نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: در استان قزوین حدود ۵۰ گروه جهادی در نوروز سازماندهی شده‌اند و این گروه‌ها قرار است در مناطق محروم استان و خارج از استان خدمات رسانی کنند.

وی افزود: عرصه‌های خدمت رسانی این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و سلامت است و تقریباً هزار نفر از جهادگران ما در این ۵۰ گروه جهادی در حال فعالیت در مناطق محروم هستند.

این مسئول اضافه کرد: حوزه فعالیت گروه‌های جهادی ما در بحث جغرافیای فعالیتشان روستا‌های بخش کوهین، بخش طارم سفلی، بخش الموت غربی و استان سیستان بلوچستان و شهرستان آوج است.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه سه گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی نیز در زندان مرکزی مستقر شدند و در حال فعالیت هستند، افزود: درمانگاه دندانپزشکی جهادگران توسط بسیج دانشجویی انجام می‌شود در زندان مرکزی برای زندانیان و خانواده‌های محروم ایشان کار می‌کنیم.

بحرانی ادامه داد: در اردو‌های جهادی،گروه‌های جهادی منطقه را شناسایی و مسائل منطقه را بررسی می‌کنند و در منطقه ۳ تا ۵ سال ممکن هست حضور داشته باشند و مسائل را حل می‌کنند بعد مناطق دیگر را اضافه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) دربخش کوهین روستای شنازن مستقر شدند، اضافه کرد: گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمین هستند که در روستای طزرکش بخش کوهین مستقر شدند که علاوه بر کار آموزشی –فرهنگی، مدرسه روستا را نیز تعمیر و تکمیل و شاخه عمرانی نیز دارند.

بحرانی عنوان کرد: این گروه‌ها در حوزه آموزش درسی برای دانش آموزانی که اگر نیاز به رفع اشکال داشتند در ایامی که آموزش صرفاً مجازی بوده به صورت خصوصی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: نیرو‌های جهادی دانشگاه بین الملل کار تعمیر وتکمیل خانه محروم را انجام می‌دهند و در کنار کار جهادی کار تربیتی و تشکیلاتی را برای دانشجویان خودشان انجام می‌دهند.

بحرانی گفت: یک گروه طلبه خواهر از منطقه بوئین زهرا نیز به روستای بروق آوج اعزم شده‌اند تا کار فرهنگی و تربیتی انجام دهند و همچنین گروه جهادی بنیان مرصوص در منطقه الموت غربی مستقر شدند و آنجا خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: تیم جهادی دانشجویان قزوین متشکل از ۵۰ نفر از دندانپزشکان، متخصصان و پزشکان و پرستاران و متخصصین پزشکی در زندان مرکزی مستقر شدند تا خدمات دندانپزشکی در همه حوزه‌ها اعم از کشیدن دندان، جرمگیری، ترمیم دندان و عصب کشی وهمه مواردی که در حوزه تخصصی دندانپزشکی نیاز است را به زندانیان ارائه دهند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه گفت: برای زنان زندانی نیز متخصصانی برای درمان در زندان حضور دارند تا خدمات مناسب را ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها