مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مزارهای شهدا پناهگاه مردم و مأمنی برای جوانان است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه شهدا لازم التعظیم هستند و اهل کرامت‌اند، گفت: به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند و محل تدفین آنان محل حضور فرشتگان است؛ بر همین اساس باید مزارهای شهدا پناهگاه مردم و مأمنی برای جوانان باشد.
کد خبر: ۴۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ - 30March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر همت‌آباد از توابع شهرستان فیروزه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای احداث این یادمان اظهار داشت: احداث یادمان شهدای گمنام در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست و رهبر معظم انقلاب فضیلت احیای فرهنگ شهید و شهادت را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

وی افزود: شهدا لازم التعظیم هستند، کریم هستند و اهل کرامت‌اند و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) امامزادگان عشق هستند. شهدای گمنام استمرار امامزادگان منطقه به شمار می‌روند و محل تدفین آنان محل حضور فرشتگان است لذا باید مزارهای شهدا توقف گاه مردم و مأمنی برای جوانان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: همان‌گونه که در قرن‌های گذشته امامزادگان در جای‌جای ایران اسلامی موردتکریم قرار گرفتند و در بستر زمان محل رجوع مؤمنین شده‌اند، باید به یادمان‌های شهدای گمنام هم‌چنین نگاهی داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدای گمنام همت‌آباد متعلق به مردمی است که در این جغرافیا زندگی می‌کنند و کسی نمی‌تواند این شهید والامقام را به نفع جریان خاصی مصادره کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، نظام جمهوری اسلامی را ثمره مجاهدت شهدا دانست و تصریح کرد: وصیت شهید سلیمانی حاکی از توصیه اکید سردار دل‌ها به اطاعت از رهبر معظم انقلاب بود و چون این نظام حاصل خون شهیدان و مجاهدت‌های مخلصانه آنان است، باید در جوار مزارهای نورانی شهدای عزیزمان پیمان ببندیم که آنچه در توان داریم در ادامه این مسیر الهی و حمایت از نظام به کار خواهیم گرفت.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اثرگذار در یادمان شهدای گمنام، فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار