قیام دهم فروردین پیام آور رادمردی، رشادت و پایداری مردم یزد شد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت دهم فروردین قیام مردم یزد بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: این قیام پیام آور رادمردی، رشادت و پایداری مردم یزد شد که با تداوم قیام‌های مردمی در کشور، سرانجام به برکت خون شهدا در ۲۲ بهمن به بار نشست و ایران را به سمت قله‌های عزت و اقتدار هدایت کرد.
کد خبر: ۴۴۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳ - 30March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت دهم فروردین قیام مردم یزد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

شهر متدین و مذهبی یزد به زعامت علمای اعلام به ویژه شهید صدوقی (ره) در کنار دیگر شهر‌های کشورمان به عنوان شهری اثر بخش در روند کلی انقلاب محسوب می‎‎شود.

مردم دارالعباده یزد در جریان انقلاب اسلامی به ویژه در جریان سال‎‎های اوج گیری نهضت اسلامی یعنی سال ۵۶ که با شهادت آقا «مصطفی خمینی»، اعتراض بر علیه انتشار مقاله اهانت‌آمیز اطلاعات در ۱۷ دی ۱۳۵۶ و قیام مردم قم و قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن در حمایت از مردم قم، روند مبارزاتی جدیدی به خود گرفت به وی‍ژه در دهم فرودین ماه ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای قیام خونین مردم تبریز، رشادت‌های جانانه‌ای به نمایش گذاشتند و خون ۲۲ شهید خود را تقدیم انقلاب کردند.

البته این مبارزات با درایت و تدبیر علمای به‌نامی مانند شهید آیت الله «صدوقی»، مرحوم آیت الله «خاتمی» و مرحوم آیت الله «اعرافی» و دیگر علمای برجسته این دیار و همراهی مردم باخدای یزد به نحوی پیش رفت که عملاً مردم این دیار از ۲۰ دی ماه ۱۳۵۷ و یک ماه مانده تا پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، طعم شیرین پیروزی را چشیدند.

این قیام پیام آور رادمردی، رشادت و پایداری مردم یزد شد که با تداوم قیام‌های مردمی در کشور، سرانجام به برکت خون شهدا در ۲۲ بهمن به بار نشست و ایران را به سمت قله‌های عزت و اقتدار هدایت کرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در روز دهم فروردین و برگزاری اجلاسیه کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده، دارالعلم و دارالمجاهدین یزد مهمترین نیاز کنونی کشور را وحدت تمام نیرو‌های درون نظام حول محور ولایت فقیه و ارزش‌های دینی و انقلابی می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار