اعطای نشان فداکاری به شهید «غلامرضا عاقل»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهيد «غلامرضا عاقل» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۴۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 31March 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «غلامرضا عاقل» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، خلبان شهید غلامرضا عاقل در ۳۱ تیرماه سال ۱۳۳۴ در تهران دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ریاضی ادامه داد. سپس با عشق و علاقه و با وجود داشتن فرصت تحصیل در سایر دانشگاه‌ها، وارد دانشکده افسری شد. با پایان تحصیلات در دانشکده افسری، به‌عنوان خلبان بالگرد کبری انتخاب و در هوانیروز مشغول خدمت شد. با اوج‌گیری انقلاب اسلامی به صفوف مردم پیوست.

با شروع غائله کردستان، مأموریت‌های پروازی این شهید والامقام اوج گرفت و با شجاعتی مثال‌زدنی به سرکوب ضدانقلاب پرداخت.

روز ۲۰ دی ۱۳۵۸، با وجود اینکه نوبت پروازش نبود، داوطلبانه به مأموریت سرکوب ضدانقلاب در سقز و سردشت اعزام شد. در همین منطقه بود که بالگرد ایشان مورد اصابت گلوله ضدانقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار