مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

کرمانشاه بیشترین شهدای خلبان کشور را دارد

سردار باباخانی گفت: استان کرمانشاه بیشترین آمار شهدای خلبان را در کشور دارد و به همین منظور باید در مراسم رونمایی از یادمان ۱۷ خلبان شهید استان کرمانشاه، همه دستگاه‌های فرهنگی استان با تمام توان پای کار بیایند.
کد خبر: ۴۴۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ - 31March 2021

کرمانشاه بیشترین شهدای خلبان کشور را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، به منظور افتتاح یادمان امیر سرتیپ دوم خلبان «فرج‌الله برات‌پور» و ۱۷ خلبان شهید استان کرمانشاه دومین نشست شورای راهبردی با حضور فرماندهان نظامی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست سردار «ناصر باباخانی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو با اشاره به مراسم رونمایی از یادمان مذکور گفت: استان کرمانشاه بیشترین آمار شهدای خلبان را در کشور دارد و به همین منظور باید در مراسم رونمایی از این یادمان همه دستگاه‌های فرهنگی استان با تمام توان پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه  بحث ساخت یادمان شهدای خلبان از سال ۱۳۹۷ مطرح شد، گفت: با پیگیری‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش برادرانمان در نیروی هوایی ارتش، قرارگاه غرب نزاجا، شهرداری و فرمانداری کرمانشاه ماکت هواپیما، تندیس خلبان برات‌پور و سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی در اسفند ماه ۱۳۹۹ به کرمانشاه انتقال یافت.

سردار باباخانی در ادامه  با بیان اینکه شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند، افزود: هر کاری در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا  انجام شود، مسلماً در حفظ روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و همچنین آشنایی نسل‌های آینده با قهرمانان ملی تأثیر زیادی خواهد داشت.  

وی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه این یادمان اولین یادمان  برای شهدای خلبان در استان است، باید تلاش کنیم تا مراسمی در شأن شهدا و قهرمان پر افتخار شهرمان امیر «برات‌پور» برگزار کنیم.

مدیر کل حفظ آثاردفاع مقدس کرمانشاه در پایان یادآور شد: به پاس قدردانی از ایثار و رشادت شهدای خلبان استان، پارک محل یادمان به نام «پارک شهدای خلبان» نام‌گذاری خواهد شد.

در ادامه این نشست، وظایف هر کدام از ارگان‌های نظامی و دستگاه‌های اجرایی استان در مراسم آیین رونمایی از یادمان شهدای خلبان مشخص شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار