انتقال ۴۰ تروریست داعش به مقر آمریکایی در شمال شرق سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه از اقدام اشغالگران آمریکایی در انتقال ۴۰ تروریست داعش از زندان «الهول» به مقر غیرقانونی خود در جنوب الحسکه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 31March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت که نیروهای اشغالگر آمریکایی، ده‌ها تروریست داعش را از زندان «الهول» واقع در شرق شهر «الحسکه» به پایگاه غیرقانونی خود در شهر «الشدادی» در حومه استان الحسکه منتقل کردند.

سانا به نقل از منابع آگاه محلی نوشت: سه بالگرد نظامی اشغالگران آمریکایی به همراه سه بالگرد جنگی دیگر شب گذشته در پایگاه الشدادی فرود آمدند که حامل ۴۰ تروریست داعش بودند. این تروریست‌ها از زندان الهول تحت کنترل نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه موسوم به قسد به این پایگاه انتقال داده شدند.

به گفته این منابع، در میان تروریست‌های منتقل شده، دو تروریست عراقی به چشم می‌خورند، یکی از آنها «زیاد ادریس» معروف به «ابوسیف العراقی» متولد ۱۹۸۰ است که مسئول «الحسبه» داعش در موصل بود و دیگری «نجدت مسعود رضا» متولد ۱۹۷۹ و معروف به «ابی بکر الفراتی» است که مسئول عملیات حمله به دیرالزور بود.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره انتقال تروریست‌های داعش از سوریه به عراق و بالعکس منتشر شده است. آخرین آنها به چند هفته پیش بازمی‌گردد. خبرگزاری سوریه اواسط اسفند ماه گذشته اعلام کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ۲۵ نفر از این تروریست‌ها را از خاک عراق به سوریه منتقل کرده‌اند. چند روز پیش نیز دو بالگرد نظامی آمریکایی ۱۰ تروریست داعش را که از زندان «الصناعة الثانویه» که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه است، به پایگاه الشدادی منتقل کرده بودند، به یک منطقه بیابانی در استان دیرالزور منتقل کردند.

به گفته ناظران سیاسی، نیروهای آمریکایی در آن دسته مناطقی که در سوریه، آن را تحت اشغال دارند، به‌ویژه در منطقه «التنف» (مرز سوریه، عراق، اردن) بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت دارند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه»‌ اشاره کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای آمریکا با فراهم خدمات اطلاعاتی و تسلیحات برای برخی گروها‌ی تروریستی داعشی سعی دارند برای ادامه تجاوزهای خود در سوریه این‌گونه داعش را وارد سوریه و نقشه‌های خود را به واسطه آن‌ها در خاک این کشور اجرایی کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها