لاوروف:

نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً دیدار می‌کنند

وزیر خارجه روسیه خبر داد که قرار است در دور آتی نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه برای نخستین بار روسای هیأت‌های دولت و مخالفان سوریه با یکدیگر دیدار کنند.
کد خبر: ۴۴۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ - 31March 2021

نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه روسیه خبر داد که طی توافق‌های صورت گرفته قرار است دور آتی نشست کمیته قانون اساسی سوریه شامل اتفاق جدیدی باشد که آن را از نشست‌های قبلی متمایز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» در کنفرانس بین المللی «والدای» در مسکو گفت که مسکو از طریق تماس‌هایش با «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل به سوریه و نمایندگان دولت و مخالفان سوری برای نزدیک کردن مواضع همه طرف‌ها به یکدیگر تلاش می‌کند.

باشگاه گفت‌وگوی والدای یکی از معتبرترین اندیشکده‌های روسیه در سطح بین المللی است که هر ساله اجلاس‌های بین المللی را با حضور اندیشمندان و مقامات بلندپایه کشورهای دنیا پیرامون مسائل مختلف و مهم بین المللی برگزار می‌کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: انتظار می‌رود که نشست آتی کمیته قانون اساسی که قرار بود قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود و هنوز هم امید است که در موعد خود برگزار شود، نشستی جدید باشد؛ زیرا برای نخستین بار است که توافق شده که روسای هیأت‌های دولت و مخالفان در این نشست، مستقیم دیدار کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که پدرسون از این توافق که با کمک روسیه حاصل شده استقبال کرد و امیدواریم که به نتیجه برسد.

پدرسون دیروز سه شنبه تاکید کرد که به منظور ساماندهی دور ششم نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در حال انجام تماس‌هایی است.

دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اوایل بهمن ماه گذشته برگزار شد و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این دور نشست را ناامید کننده خوانده بود.

تمرکز دور پنجم این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه بود؛ اما جدول زمانی مشخصی برای پایان این نشست‌ها وجود ندارد. قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال ۲۰۱۲ است که دولت سوریه پس آغاز اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان، اقدام به ارائه آن کرد.

کمیته‌ای مرکب از ۴۵ عضو شامل نمایندگانی از دولت، مخالفان و جامعه مدنی سوریه درصدد تدوین قانون اساسی جدید این کشور به منظور پیشبرد فرآیند سیاسی به سمت برگزاری یک انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها