وصیت‌نامه شهید «محمد نیسی»؛

سنگر مدرسه و مسجد را خالی نگذارید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد نیسی» آمده است: سنگر مدرسه و مسجد را خالی نگذارید که این وصیت از طرف یک هنرجو و نمازگزار است که به شما می‌گوید.
کد خبر: ۴۴۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 01April 2021

سنگر مدرسه و مسجد را خالی نگذاریدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، شهید «محمد نیسی» يكم آذر 1342، در روستای بنه خلف از توابع شهرستان شوش به دنيا آمد. پدرش حسن، كشاورزی می کرد و مادرش زهرا نام داشت و خانه دار بود.

دانش آموز چهارم متوسطه بود که از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. در پنجم اسفند 1362، با سمت تک تيرانداز در پاسگاه زيد عراق بر اثر انفجار مين و اصابت تركش آن به شهادت رسيد. مزار او در روستای حر رياحی از توابع شهرستان زادگاهش محفلی برای عاشقان و دلدادگان راه شهادت است.

شهید «محمد نیسی» در سن 20 سالگی در عراق به شهادت رسید و نامش در دفتر ۲۳ هزار شهید گلگون‌کفن استان خوزستان ثبت شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

پدر و مادر عزیزم! مرا به بزرگواری خودتان ببخشید؛ شما زحماتی برای من کشیدید که هر چقدر هم کوشش کنم، نمی توانم جبران کنم و خودم را آنقدر گناهکار می دانم که حدی ندارد و از خداوند توانا و غفار می خواهم که با خونی که از من ریخته شده، مرا از گناهانی که انجام داده ام، مورد عفو قرار دهد و اعمالی که انجام داده ام، مورد قبول خدا قرار گیرد.

به نسل جوان وصیت می کنم که اولاً امام امت، خمینی کبیر را تنها نگذارند و در ثانی جبهه ها را پر کنید و این جنگ را تا آخر به سود اسلام به پیروزی برسانید. کتابهای استاد شهید مطهری را به قول امام نگذارید با دسیسه هایی از بین ببرند، این کتاب‌های اسلامی را مطالعه کنید.

سنگر مدرسه و مسجد را خالی نگذارید که این وصیت از طرف یک هنرجو و نمازگزار است که به شما می گوید. از کشاورزان می خواهم که کشاورزی را پر محصول کنند و زحمت بکشند. برای حفظ اسلام تلاش کنید که اسلام محتاج تلاش های شماست. اسلام احتیاج به جوان فعال دارد؛ پس ای جوانان عزیز! بکوشید و اسلام عزیز را پیروز کنید. والسلام

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار