اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی یدالهی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مصطفی یدالهی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۴۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ - 01April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی یدالهی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «مصطفی یدالهی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید مصطفی یدالهی، دهم دیماه ۱۳۳۱ در دهستان بلدستی از توابع شهرستان شهرضا و در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد. سپس به دلیل علاقه و اشتیاقی که به ارتش و شغل نظامی‌گری داشت، در سال ۱۳۵۰ به استخدام ارتش درآمد. پس از طی دوره‌های مختلف دانشکده و سپس مقدماتی پیاده، به لشکر ۲۸ سنندج منتقل شد.

شهید یدالهی با معنویت و اخلاصی که در وجودشان بود در تمامی مسئولیت‌ها و امور محوله موفق و پیروز بود به طوری‌که چندین بار در دستور تیپ و لشکر مورد تشویق قرار گرفت. وی مسئولیت‌هایی از قبیل فرمانده دسته ادوات و فرماندهی گروهان ۱ گردان ۱۱۶ تیپ ۲ را به عهده داشت. از آغازین روز‌های غائله ضدانقلاب در کردستان، در این منطقه حضور داشت و تا زمان شهادت در بیشتر مأموریت‌های پاک‌سازی ایفای نقش کرد.

سرانجام شهید مصطفی یدالهی در تاریخ ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۹ در درگیری با عناصر ضدانقلاب، خون پاکش را تقدیم شجره نوپای انقلاب اسلامی کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها