«محمدحسن لوخی» به همرزمان شهیدش پیوست

«محمدحسن لوخی» پیشکسوت دفاع مقدس و از بنیان‎گذاران گروه امنیتی مالک‎اشتر دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 03April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدحسن لوخی» پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس و از مؤسسین گروه مالک اشتر در سن 77 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر این مجاهد فی سبیل الله، بعد از طواف در حرم رضوی و اقامه نماز، با حضور محدود خانواده مرحوم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در قطعه ایثارگران آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم لوخی، شنبه 14 فروردین از ساعت 15 الی 17 در مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در شهرک سجاد شهرستان فریمان برگزار خواهد شد. همچنین مراسم دیگری صبح یکشنبه 15 فروردین از ساعت 9 الی 11 و عصر از ساعت 15 الی 18 در مسجد امیرالمومنین (ع) شهر مشهد واقع در 30 متری طلاب برگزار می شود.

مرحوم محمدحسن لوخی از فعالان سیاسی سرشناس در دوران مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی در مشهد بود که پس از انقلاب به‌صورت خودجوش و به همراه 6 برادر خود، مسئولیت تأمین امنیت نقاط حساس مشهد همچون صداوسیما و مراکز نظامی و اطلاعاتی را بر عهده گرفت و پس از چندی، اجماع این 7 برادر با پیوستن سرداران شهید بابارستمی، نظرنژاد و علیمردانی و جمعی از جوانان انقلابی مشهد منجر به تشکیل گروهی بنام «لوخی‎ها» شد که شهرت آن بعدها بنام گروه امنیتی مالک اشتر تغییر یافت.

گفتنی است که پس از تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی، مرحوم لوخی و تعدادی از اعضای این گروه عهده‌دار تأمین امنیت بیت امام بودند و در سال 1368، مسئولیت حفاظت از بیت رهبری را نیز بر عهده گرفتند. اعتماد مضاعف امام به لوخی ها و ارتباط صمیمانه با رهبر معظم انقلاب، تنها گوشه‌ای از کارنامه درخشان ایثارگری مرحوم لوخی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار