تداوم تقویت حضور آمریکا در بزرگترین میدان گازی سوریه

منابع آگاه محلی سوریه از تداوم تقویت حضور اشغالگران آمریکایی در بزرگترین میدان گازی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۴۴۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ - 03April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در سایه سکوت و انفعال جامعه بین‌الملل در قبال سرقت منابع طبیعی سوریه، همچنان در حال تقویت پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در میدان‌های نفتی و گازی منطقه الجزیره سوریه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، با انتشار خبری از تقویت حضور آمریکایی‌ها در بزرگترین میدان گاز طبیعی در شرق این کشور خبر داد و نوشت: در همین راستا، نیرو‌های آمریکایی شب گذشته میزان زیادی تجهیزات نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی به میدان گازی «کونیکو» در حومه دیرالزور منتقل کردند.

منابع آگاه محلی اعلام کردند که یک کاروان آمریکایی حامل تجهیزات و مواد لجستیکی و نظامی وارد پایگاه نظامی غیرقانونی اشغالگران در میدان گازی کونیکو شده است. میدان گازی کونیکو، بزرگترین میدان گازی سوریه است که تحت اشغال آمریکا قرار دارد.

بنا بر این گزارش، آمریکایی‌ها، طی چند ماه اخیر، هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی وارد استان الحسکه کرده‌اند تا در نهایت حضور نظامی خود را در منطقه الجزیره در سوریه، با هدف سرقت نفت و سایر سرمایه‌ها و منابع طبیعی این منطقه تقویت کنند.

مناطق شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است و آمریکا با کمک عناصر وابسته خود، در حال غارت نفت سوریه و قاچاق آن است.

پیشتر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی سوریه درباره تحرکات اشغالگران در میدان گازی کونیکو نوشته بود که نیرو‌های آمریکا در حال آموزش مزدوران در میدان کونیکو، بزرگترین میدان گازی سوریه، هستند؛ میدانی که ۱۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار