معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به مشهد:

خراسان رضوی ظرفیت عظیمی برای تجارت با همسایگان دارد

اسحاق جهانگیری گفت: بیش از کل صادرات‌مان به اتحادیه اروپا به افغانستان صادرات داریم و استان خراسان رضوی هم به خاطر هم‌مرز بودن با دو کشور خارجی، ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌توان از بازارهای این دو کشور به نفع اقتصاد خود استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۴۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ - 03April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور صبح شنبه در رأس هیئتی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح عمرانی و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی وارد مشهد شد. وی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تأکید بر لزوم کاهش اثرگذاری درآمد حاصل از فروش نفت در بودجه و اقتصاد کشور اظهارداشت: نفت باید در بودجه و اقتصاد کشور کمرنگ شود و منابع دیگری مثل مالیات جایگزین آن شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ابر پروژه «ستاره خلیج‌فارس» را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که با مقاومت ملت توانست فشارهای آمریکا را درهم بشکند، ابر پروژه «ستاره خلیج‌فارس» بود. به خاطر فشارهای آمریکا، ما مجبور شدیم در داخل کشور بنزین تولید کنیم و حتی صادرات نیز انجام دهیم؛ در میدان پارس جنوبی ما یک میدان مشترک با قطر داریم، در گذشته قطری‌ها دو برابر بیشتر از ما برداشت می‌کردند، اما در نتیجه طرح‌های اقتصاد مقاومتی، امروز ما به جایی رسیدیم که از قطر بیشتر برداشت می‌کنیم.

وی افزود: اکنون با افتتاح همین طرح‌ها کشورمان بیشتر از قطر و به میزان ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت گاز دارد و این در حالی است که قطر با تجهیزات اروپایی و متخصصان آمریکایی خود در سقف برداشت ۵۵۰ میلیون مترمکعب مانده است.

جهانگیری بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی خیلی خوب جدی گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های بالایی دارد و با دو کشور خارجی هم‌مرز است که می‌توان از بازارهای این دو کشور به نفع اقتصاد خود استفاده کنیم. ما بیش از کل صادرات‌مان به اتحادیه اروپا به افغانستان صادرات داریم. این کشور برای ما بازار بزرگی است. بخش خصوصی استان نیز بسیار به صنعت این استان کمک کرده و علاوه بر این، خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی در صنعت و کشاورزی هم دارد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: مشهد بعد از تهران، دومین کلان‌شهر بزرگ کشور است و با مسائل پیچیده در بخش‌های حمل‌و‌نقل، زیباشناسی و حاشیه‌نشینی روبرو است که باید به آن‌ها توجه شود. در این سفر جلسات متعددی با مسئولان استان برگزار می‌شود که امیدوارم به نتایج خوبی برای توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی دست ‌یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار