وداع پیشکسوتان دفاع مقدس با پیکر روحانی جانباز «محامی»

پیکر روحانی ایثارگر هشت سال دفاع مقدس حجت‌الاسلام «محمدهادی محامی» امروز در جوار مضجع نورانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ - 03April 2021

وداع پیشکسوتان دفاع مقدس با پیکر روحانی جانباز حجت الاسلام «محمدهادی محامی»/// در حال تکمیل/ هنوز تمام نشده پس چرا انتهای پیام خورده؟/برای اینکه کار جلو بیفته/ دارم می فرستمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمدهادی محامی» فرزند آیت‌الله محامی و جانباز ۵۵ درصد دفاع مقدس‌ پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

آیین تشییع پیکر این روحانی رزمنده و ایثارگر گردان سیدالشهدا (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور آیت‌الله «سید‌محمد‌مهدی میرباقری» عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی دیگر از شخصیت‌های حوزوی، همرزمان و خانواده‌‌ معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد.

پیکر این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس، پس از طواف گرد ضریح نورانی کریمه اهل بیت (س)، اقامه نماز توسط آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستانه مقدسه و مرثیه سرایی سید علی حسینی نژاد، در حجره شماره ۱۷ صحن امام رضا (ع) آرام گرفت.

در بیان ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام محامی، در خاطرات همرزمان و فرماندهان گردان سیدالشهدا (ع) چنین نقل شده است: این طلبه ایثارگر مدارج ورزشی را در رشته ورزش‌های رزمی تا بالاترین درجه طی کرده بود و در عین پرداختن به ورزش، از برگزاری کلاس‌های عقیدتی برای رزمندگان گردان نیز کوتاهی نمی‌کرد.

وی طلبه‌ای با اخلاص بود، زی و منش طلبگی را هیچگاه فراموش نمی‌کرد و آن را با فعالیت‌های رزمی خود ممزوج کرده بود؛ همواره تلاش خالصانه و کار برای خدا را هم خود عمل می‌کرد و هم به دیگران سفارش می‌نمود، انس زیادی با قرآن و تفسیر داشت و جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع) از سال ۱۳۷۰، مزیّن به اخلاق نیکو و کلام قرآنی و رهنمود‌های تفسیری وی بود.

در جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع)، مسئولیت دعوت طلاب رزمنده و مبلغ را بر عهده داشت و قرار بود مسئولیت ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان گردان در عملیات‌های ۴ و ۵ و ۸ را بر عهده بگیرد که اجل مهلت نداد.

مرحوم حجت‌الاسلام محامی همیشه تلاش می‌کرد برای جمع رزمندگان مفید بوده و منشاء اثر باشد؛ وی تا همین اواخر که به سبب رنج مجروحیت، شمع فروغش در حال خاموشی بود، از فرماندهان گردان حرف شنوی و اطاعت پذیری داشت. ویژگی‌های جسمی اش در دوران دفاع مقدس، هیچگاه وی را از انجام ماموریت، منع نکرد؛ گاهی به عنوان تیربارچی، زمانی تک تیرانداز و گاهی فرمانده دسته و در کنار همه ماموریت‌های رزمی، به عنوان مبلغ خدمت می‌کرد.

شجاعت در رزم دیگر ویژگی حجت الاسلام محامی بود؛ وی هرگاه زمزمه عملیات را می‌شنید، در جمع همرزمان حاضر می‌شد؛ در مدت حضور در عملیات‌های مختلف همچون کربلای چهار و پنج و والفجر ۱۰، ذره‌ای ترس به خود راه نداد و شجاعانه جنگید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار