مروری کوتاه به زندگی‌نامه شهید «آیت‌الله رضازاده»

«آیت‌الله رضازاده» در تمامی راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد و با سفارش‌‌های امام راحل به ورزش روی آورد و پس از شروع جنگ تحمیلی، جانانه با دشمن بعثی جنگید و در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ - 04April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «آیت‌الله رضازاده» 17 بهمن سال 1344 در محله بالا در شهرستان کلیبر متولد شد.

وی دوران ابتدایی را در دبستان سنایی کلیبر گذراند. همزمان با تحصیلات دوره راهنمایی، انقلاب اسلامی اوج گرفت. در تمامی راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد. سینه‌ای مالامال از محبت به امام خمینی داشت.

وی با شنیدن صحبت‌های امام خمینی در خصوص ورزش، به رشته‌های رزمی روی آورد؛ اما گرایش اصلی او به رشته فوتبال بود و همین موضوع باعث شد که تیم فوتبالی را با نام «آذر فوکا» در کلیبر تشکیل دهد.

آیت‌الله با آغاز جنگ تحمیلی، رفتن به جبهه را بر ماندن در مدرسه و شهرش ترجیح داد. او در همان نوجوانی راه خود را یافته بود و در جرگه اولین گروه اعزامی بسیج و سپاه کلیبر منطقه غرب کشور قرار گرفت. او مدت سه ماه را در مهاباد و کوه‌های اطرافش سپری کرد. سپس برای دیدار با خانواده به کلیبر بازگشت و در همان فرصت ایجاد شده به همراه دوستانش، پایگاه مقاومت مسجد باب الحوائج را بنا نهاد. وی خود آستین همت را برای آموزش نظامی و عقیدتی بالا زد.

‌آیت‌الله رضازاده در نیمه مرداد همان سال برای بار دوم عازم جهه شد. وی در نامه‌هایش از مظلومیت مردم عراق و ظلم صدام سخن می‌گفت. وی در عملیات والفجر 4 شرکت کرد و جانانه جنگید تا سرانجام در تاریخ اول آبان‌ سال 1362 در پنجوین شهد شیرین شهادت را سرکشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار