سیری بر زندگی‌نامه روحانی شهید «داوود خیراللهی»

شهید «داوود خیراللهی» روحانی بود که پس از آغاز دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۴۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 04April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، روحانی شهید «داوود خیراللهی» سال 1346 در روستای «کهلان» از توابع مراغه دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

روحانی شهید «داوود خیراللهی» سال 1346 در روستای «کهلان» از توابع مراغه دیده به جهان گشود. در کنار تحصیلات، از همان سن کودکی، در مسجد آقا محمد تقی، حسینیه جوانان و حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه، به یادگیری احکام اسلامی و قرآن مجید پرداخت و روح خود را با نور قرآن صیقل داده و به نور الهی منور ساخت. 

11 ساله بود که شعله‌های انقلاب اسلامی، فروزان گشت. او با کمک گرفتن از افکار انقلابی خانواده‌اش، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت‌های چشمگیری از خود به نمایش گذاشت. 

اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را پخش و عکس‌های ایشان را در کوچه و بازار نصب می‌ کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسیر مستقیم خط امام به فعالیت‌های خود ادامه داد؛ در سرکوب توطئه خلق مسلمان، نقش فعالی ایفاء کرد و با مظاهر فساد و مخالفان نظام، با قدرت و قوت مبارزه می‌کرد. 

او در سال 1361 وارد حوزه علمیه شد و در مدرسه عالی ولیعصر(عج) تبریز مشغول به تحصیل شد و همزمان، تا کلاس چهارم دبیرستان نیز ادامه تحصیل داد. حضور مداوم او در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل، فرصت تحصیل را از او سلب کرده بود، ولی او با سعی و کوشش مضاعف، سعی در جبران عقب‌ماندگی دروس می‌ کرد.

او در طول چهار سال، «هشت مرتبه» به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات‌های «بیت‌المقدس، والفجر چهار و بدر» شرکت کرد و پس از مجاهدت‌های فراوان، سرانجام در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در منطقه فاو و عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار