عضو کمیسیون امنیت ملی:

افزایش سطح همکاری‌های آسیایی موجب شکست حلقه تحریم‌ها می‌شود

رحیمی جهان آبادی گفت: افزایش سطح همکاری ها با کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان می تواند به امنیت منطقه و شکست حلقه تحریم ها کمک شایانی کند.
کد خبر: ۴۴۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 04April 2021

افزایش سطح همکاری‌های آسیایی موجب شکست حلقه تحریم‌ها می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشور‌های ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان، اظهار داشت: نگاه ایران به ظرفیت‌های آسیایی یکی از بخش‌هایی است که به دلیل گرفتاری در چالش با غربی‌ها کمتر در سیاست خارجی مورد توجه قرار داشت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطعی از دولت سازندگی نگاه به شرق احیا شد، اما بعد‌ها برای رفع چالش‌ها با غرب و برخی کشور‌های عربی، فرصت کمتری برای استفاده از ظرفیت‌های آسیایی فراهم شد.

وی ادامه داد: کشورمان با برقراری روابط با آسیای میانه و مرکزی مانند کشور‌های هند، افغانستان، چین، پاکستان و ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان درصدد احیای بهره گیری از ظرفیت‌ها و بهبود روابط است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد روابط خوبی با کشور‌های مذکور وجود دارد و چالشی نیز با این کشور‌ها در میان نیست و فقط توجه کمتری به ظرفیت‌های دوجانبه شده است.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد افزایش سطح همکاری با کشور‌های ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان تکمیل کننده روابط ایران با منطقه مانند کشور روسیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و دوجانبه می‌تواند به امنیت منطقه و همچنین شکست حلقه تحریم‌ها کمک شایانی کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار