معرفی کتاب؛

«آرزوی سید رسول»

«آرزوی سید رسول» اولین روایت از مجموعه کتاب‌های آینه است که به داستان زندگی و سیره سردار سرافراز شهید سید «رسول اشرف» با بیان همسر مکرمش «زهرا زحمتکش» می‌پردازد.
کد خبر: ۴۴۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 04April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «آینه» برگرفته از زندگی اجتماعی و شخصی سرداران شهید استان یزد از نگاه همسران شان است. «آرزوی سید رسول» اولین روایت از مجموعه کتاب‌های آینه است که به داستان زندگی و سیره سردار سرافراز شهید سید «رسول اشرف» با بیان همسر مکرمش «زهرا زحمتکش» می‌پردازد.

این کتاب در ۵۶ صفحه توسط «محمد دهشیری» بازآفرینی و توسط انتشارات «خط‌ شکنان» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به زیور طبع آراسته شده است.

در مقدمه کتاب آمده است:

باغ شهادت سرشار از رایحه شقایق‌های خونینی است که عطر ملکوت را در ساحت انقلاب اسلامی پراکنده اند. آنانی که زنجیر اتصال خاکیان را با عرش استوار می‌کنند. در شرایط کنونی که در میان طنین گوش خراش ناقوس‌های جنگ نرم، بیش از هر چیز ساح بصیرت و بیداری، استراتژی دشمنان را بر هم می‌زند، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد بر آن شد که با بازخوانی سبک زندگی شهدا از دیدگاه همسران شان، حقیقت زندگی سعادتمندانه زن مسلمان را از میان زلال خون شهیدان، بیرون کشیده و نمایان کند.

از آنجایی که سیره شهدا و سبک زندگی آنان الگوی مناسبی برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند باشد، مجموعه کتاب «آینه» که برگرفته از زندگی اجتماعی و شخصی سرداران شهید استان از نگاه همسران شان می‌باشد، هر کدام در یک جلد جداگانه تدوین و منتشر شده است. برای رسیدن به این محصول، ابتدا کارنامه زندگی سرداران شهید دفاع مقدس استان یزد که توسط سازمان اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد جمع آوری، ثبت و ضبط شده بود؛ مورد بررسی قرار گرفت و با همسران این سرداران البته آنانی که در قید حیات بودند؛ مصاحبه کامل و جامعی انجام شد و برای تدوین در اختیار نویسنده قرار گرفت.

در تالیف این مجموعه یعنی سبک زندگی فردی شهید برای شروع کار ۵ سرداران شهید استان یزد؛ انتخاب شدند و مابقی سرداران در سال‌های آتی در دستور کار قرار گرفتند. در خلق این اثر، سعی شده است ضمن امانت داری، حقایق برای نسل جوان خواننده، شیرین و داستان گونه بیان شود تا با طبع و ذائقه ایشان عجین شود.

امید است حق تعالی، این آب و خاک را که سرنوشت آن با نام شهدا و به ید کار آزموده جوانانی آگاه و آشنا به عقبه بلند تاریخی شان، رقم خورده است؛ پیروز و مستدام گرداند.  

سرهنگ منصور زارع

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد

در بخش دیگری از کتاب آمده است:

آن‌ها هم مثل بسیاری از دختران این مرز و بوم، در ایام جوانی و با هزاران آرزو و رؤیا‌های زیبا برای زندگی آینده‌شان پای سفره عقد همراهی و دلبستگی نشستند، دلبسته شدند و پای دلبستگی شان ایستادند؛ نه یک سال و دو سال بلکه به قدمت ایستادگی یک ملت پای آرمان‌هایش.

دخترانی که در بحبوحه ایام آتش و خون با گذشتن از خیلی خواسته‌های شان عاشقانه پا در زندگی جوانانی گذاشتند که جان شان را برای عزت و سربلندی میهن و دفاع از آرمان‌های شان در طبق اخاص گذاشتند. شیرزنانی که زینب وار در روز‌های دفاع، دوشادوش مردان شان ایستادند و بعد از شهادت قهرمان زندگی شان، مسئولیتی خطیرتر را پذیرفته و جانانه به دفاع از حماسه سازی‌های غیور مردانی همچون همسران شان پرداختند و چراغ سنگر دفاع و شهادت را روشن نگه داشتند.

اکنون به پاس مجاهدت‌های بی دریغ شهیدان وطن، گوش دل سپرده ایم به حماسه سرایی‌های بلبلانی که از روز‌های خوش همنشینی باغ گل به نغمه سرایی پرداخته اند و این نوشتار شما را نیز مهمان این سفره پربرکت کرده است. از این فرصت بهره می‌برم برای سپاسگزاری از عزیزانی که زحمت همزبانی و پانشینی با همسران مکرم شهدا و شنیدن روایت این بزرگواران و پیاده سازی آن را متقبل شده و این حقیر را در گستراندن این سفره یاری کرده‌اند.

در نوشتار پیش رو با هدف ارائه تصویری روشن و کوتاه از سیره نورانی شهدا، از ذکر جزئیات پرهیز و تاش شده به بیان مهمترین اتفاقات در مقاطع مختلف زندگی مشترک شهید و همسر گرانقدرش به صورت گذرا پرداخته شود. «آرزوی سید رسول» اولین روایت از مجموعه کتاب‌های آینه است که به داستان زندگی و سیره سردار سرافراز شهید سید رسول اشرف با بیان همسر مکرمش سرکار خانم زهرا زحمتکش می‌پردازد. امید که مورد عنایت حق تعالی قرارگیرد و به تأیید، ولی عصرمان حضرت مهدی (عج) و شهدای والامقام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار