عضو جنبش حماس:

زندانیان فلسطینی در عربستان آزاد شوند/ وضعیت جسمانی «محمد الخضری» وخیم است

عضو ارشد جنبش حماس با بیان اینکه وضعیت جسمانی یکی از اعضای بازداشت شده این جنبش در عربستان رو به وخامت نهاده است، گفت: ما خواستار آزادی فوری زندانیان فلسطینی در عربستان هستیم.
کد خبر: ۴۴۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ - 05April 2021

زندانیان فلسطینی در عربستان آزاد شوند/ وخامت حال «محمد الخضری»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «رأفت مره» عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی آزادی فوری فلسطینیان بازداشت شده در عربستان سعودی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: محمد الخضری در حال حاضر با مشکلات جسمانی متعددی مواجه است و لازم است سریع‌تر از زندان‌های سعودی آزاد شود. وی حدود ۸۰ سال سن دارد و از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد.

رأفت مره در ادامه یادآور شد: ما بسیار امید داریم که مقامات عربستان سعودی در خصوص آزادی زندانیان فلسطینی تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ کنند تا این زندانیان پیش از ماه مبارک رمضان آزاد شوند. ما معتقدیم بازداشت فلسطینیان در عربستان هیچ توجیهی ندارد.

پیش از این، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تداوم بازداشت ده‌ها فلسطینی توسط مقامات سعودی را که بیش از ۲ سال است به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند، محکوم کرد.

«حازم قاسم» در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب فلسطین گفت: بازداشت دکتر محمد الخضری نماینده سابق حماس در عربستان و ده‌ها فلسطینی دیگر هدف قرار دادن افرادی است که برای آرمان فلسطین تلاش می‌کنند.

وی افزود: شرایط بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سخت و دشوار است و گزارش‌های نگران کننده‌ای درباره وضعیت سلامت آن‌ها وجود دارد. از مقامات سعودی می‌خواهیم که آزادی بازداشت شدگان را که بدون ارتکاب هرگونه تخلفاتی دستگیر شده‌اند و حضور آنها در عربستان قانونی بوده است، تسریع کند.

چندی پیش نیز نهادهای حقوق بشری با صدور بیانیه‌هایی جداگانه خواستار آزادی فوری عضو بازداشت شده حماس در عربستان شده بودند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز گفته بود: ما خواستار آن هستیم تا بازداشتی‌های فلسطینی و به ویژه محمد الخضری هرچه سریع‌تر از زندان‌های عربستان آزاد شوند.

نکته قابل تأمل در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد عمدتاً از حامیان مقاومت بوده‌اند. با این حال، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی‌پایه و اساس به آن‌ها، زمینه بازداشت‌شان را فراهم کردند.

از همین روی، به نظر می‌رسد که مقامات سعودی قصد دارند از زندانیان فلسطینی به عنوان اهرم فشاری بر گروه‌های مقاومت و به ویژه حماس جهت وادار کردن آنها به تَن دادن به خواسته‌های صهیونیست‌ها بهره برداری کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار