آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می‌شود

ستاد همکاری بین دستگاهی دولت روسیه و سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از ایجاد بی ثباتی در سوریه سود برده و با ایجاد تبلیغات منفی، مانع از بازگشت پناهجویان سوری به خانه می‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ - 05April 2021

آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ستاد همکاری بین دستگاهی دولت روسیه و سوریه با انتشار بیانیه‌ای از کارشکنی آمریکا برای جلوگیری از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه مذکور تاکید شده که آمریکا با انجام برخی اقدامات و به کارگیری ساز و کار‌ها از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود جلوگیری کرده و مانع آن‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: علیرغم تلاش‌های مجدانه مقامات سوری برای ایجاد شرایط لازم برای بازگرداندن شهروندان این کشور به خانه‌های خود، آمریکا و متحدین این کشور اقدام به اجرای دسته‌ای از ساز و کار‌ها از جمله به راه انداختن کمپین‌های تبلیغاتی برای نگه داشتن شهروندان سوری در کشور‌های همسایه کرده است.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: ما ذکر این نکته را بسیار ضروری می‌دانیم که ارزیابی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در خصوص پناهجویان و چشم انداز (تعیین شده توسط این دفتر) برای شهروندان سوریه که در کشور‌های دیگر خاورمیانه مستقر هستند، بازگشت آن‌ها به سرزمین مادری خود است که البته بیش از ۷۰ درصد از آن‌ها امیدوارند به محل اقامات دائمی خود (سوریه) بازگردند. با این حال، این سوال منطقی به ذهن خطور می‌کند که پس چرا تاکنون این اتفاق رخ نداده است؟

بنا بر اظهارات ستاد همکاری بین دولتی روسیه و سوریه، آمریکا از حفظ نا آرامی و بی ثباتی در سوریه سود برده و از این طریق به دنبال توجیه حضور غیر قانونی خود در این کشور و غارت منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه است.

در این بیانیه آمده است که آمریکا با استفاده از دروغ پراکنی‌های سازمان یافته و ارائه اطلاعات غلط در خصوص شرایط موجود در سوریه، به پناهجویان این کشور هشدار داده و از بازگشت آن‌ها به سرزمین مادری خود جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها