نگاهی کوتاه به زندگی شهید «علی افخمی»

شهید «علی افخمی»، سرباز دلاور اسلام بود که در منطقه عملیاتی دهلران از ناحیه صورت مجروح شد و سرانجام بر اثر تصادف در تیرماه 1367 در منطقه عملیاتی ایلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۵۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ - 06April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی افخمی» در تاریخ 18 آبان ماه سال 1346 در روستای آغجه دیزج از توابع شهرستان مراغه متولد شد. وی با پشت سر گذاشتن دوران کودکی، راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی در زادگاهش سپری کرد و به دلیل کمبود امکانات روستا و مشکلات اقتصادی خانواده، از ادامه تحصیل باز ماند و به کشاورزی در روستا مشغول شد.

او در سال 57 به همراه خانواده به شهر مراغه نقل مکان کرد و بعد از سکونت در این شهر، پدرش مغازه‌ نانوایی افتتاح کرد و علی تا زمان اعزام به خدمت سربازی، آنجا مشغول به کار شد.

علی قبل از اعزام به خدمت سربازی، با دختر خاله‌اش ازدواج کرد. او دوره آموزشی را در پادگان عجب‌شیر گذراند و سپس از طریق لشکر 21 حمزه‌ی سید الشهداء به منطقه عملیاتی دهلران اعزام شد.

این سرباز فداکار ارتش اسلام در اواسط خدمتش، یک بار از ناحیه صورت مجروح و به بیمارستان تهران منتقل شد و بعد از بهبودی نسبی، دورباره به محل خدمتش برگشت و سرانجام در تاریخ 29 تیرماه سال 1367 در منطقه‌ی عملیاتی ایلام بر اثر سانحه‌ی تصادف به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها