فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف بیش از ۳.۵ تُن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

سردار طاهری گفت: در درگیری تکاوران انتظامی استان با اعضای یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر در منطقه کورین سه تُن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد افیونی کشف شد.
کد خبر: ۴۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 06April 2021

درگیری تکاوران پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه کورین/ کشف ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد افیونیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: روز گذشته مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از مدت‌ها رصد و اشراف اطلاعاتی و فنی، از فعالیت یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال و جابه‌جایی محموله سنگین مواد افیونی با دو دستگاه خودروی تویوتا از طریق میرجاوه به سمت «منطقه کورین» و سپس به استان‌های کشور داشتند، مطلع شده و عملیات خود را برای دستگیری اعضای آن آغاز کردند.

وی افزود: در این رابطه تکاوران عملیاتی و انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه مأموران انتظامی شهرستان زاهدان و همچنین یگان تکاوری قرارگاه عمار، به‌صورت کاملاً منسجم و هماهنگ ضمن ردزنی محل تردد قاچاقچیان، در منطقه کمین و مسیر عبور اعضای مسلح این باند قرار گرفتند. سوداگران مرگ به محض مشاهده مأموران قصد دور زدن منطقه را داشتند، اما در کمین و محاصره ماموران گرفتار شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در محاصره مأموران دیدند به سمت آنان تیراندازی کردند که در مقابل با حجم سنگین آتش مأموران انتظامی روبه‌رو شده و پس از چند ساعت درگیری مسلحانه توان ایستادگی در برابر مأموران را نداشته و به سمت مناطق صعب‌العبور متواری شدند.

سردار طاهری با بیان اینکه این عملیات سنگین تکاوران منجر به حریق یکی از خودرو‌های حامل مواد مخدر قاچاقچیان شد، عنوان کرد: در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده مجموعاً سه تن و ۶۰۰ کیلو گرم مواد افیونی شامل سه تن و ۱۰۹ کیلو و ۶۰۰ گرم سوخته تریاک از خودروی منجر به حریق شده در عملیات و همچنین ۴۹۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک دیگر به همراه چندین تیغه خشاب و مقادیر زیادی مهمات جنگی و همچنین یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آن‌ها به‌صورت ویژه در دستورکار پلیس استان قرار دارد، بر عزم قاطع و راسخ فرماندهی انتظامی استان در مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ تاکید کرد و گفت: تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی در استان پهناور سیستان وبلوچستان ناامن کردن منطقه برای مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار