مناجات‌نامه‌ شهید«محمد مهدی مهدوی»:

ای آموزگار بزرگ شهادت قطره‌ای از خون را در بستر خشکیده ما جاری ساز

شهید«محمد مهدی مهدوی» در بخشی از مناجات‌نامه خود نوشته است: ای آموزگار بزرگ شهادت! برقی از آن نور را بر این شبستان سیاه و نومید، بیفکن؛ قطره‌ای از آن خون را در بستر خشکیده و نیمه‌مرده‌ی ما جاری ساز.
کد خبر: ۴۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 06April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمد مهدی مهدوی» در 5 شهریورماه 1339 در تبریز متولد شد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با نیروهای رژیم بعثی عراق، سرانجام در تاریخ 8 آذرماه 1360 در عملیات طریق‌القدس به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

فرازی از مناجات‌نامه‌ شهید:

ای خداوند؛ تو که به بنی‌آدم کرامت بخشیده‌ای. تو که امانت خاص خویش را بر دوش بنی‌آدم نهاده‌ای. تو که همه‌ی پیامبرانت را برای تعلیم کتاب و تحقق عدالت مبعوث کرده‌ای. تو که عزت را از آن پیامبران خود و انسان‌هایی که ایمان آورده‌اند، دانسته‌ای. ما انسان‌ها، به تو و پیامبرانت ایمان داریم.

آزادی، آگاهی، عدالت و عزت را از تو می‌خواهیم. ببخش که سخت محتاجیم. دردناک‌تر از همه‌وقت قربانی اسارت، جهل و ذلتیم، ای خدای مستضعفان تو که اراده کرده‌ای تا بر بیچاره‌گان منت نهی اینک هنگام آن رسیده است و مستضعفان زمین، وعده‌ی تو را انتظار می‌کشند.

تو ای حسین جانم. با تو چه گویم، شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل و تو ای چراغ راه. ای کشتی رهایی. ای خونی که از صحرای جاویدان می‌طپی، می‌جوشی و در بستر زمان جاری هستی.

بر همه‌ی نسل‌ها گذر می‌کنی و هر زمین حاصلخیز را سیراب به خون می‌کنی. هر بذر شایسته را در زیر خاک می‌شکافی و می‌شکوفایی. هر نهال تشنه‌ای را به خاک، بار حیات می‌نشانی. ای آموزگار بزرگ شهادت! برقی از آن نور را بر این شبستان سیاه و نومید، بیفکن؛ قطره‌ای از آن خون را در بستر خشکیده و نیمه‌مرده‌ی ما جاری ساز.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها