فرمانده سپاه روح الله:

۴۵۶ هزار خانواده در استان مرکزی زیر پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

سردار محسن کریمی گفت: نزدیک ۴۵۶ هزار خانواده در استان مرکزی زیر پوشش طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی هستند که خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و حمایتی را دریافت کردند.
کد خبر: ۴۵۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ - 06April 2021

۵۰ عنوان خدمت توسط بسیجیان در راستای کاهش آسیب های بیماری کرونا و کمک به معیشت مردم اجرا شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» امروز در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع)، اظهار داشت: سپاه و بسیج به عنوان یک نیروی پیش برنده و لوکوموتیو نظام اسلامی با همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم و جامعه اسلامی در میدان است.

کریمی افزود: امروز همه باید به دنبال این باشیم نرم افزارهای انقلاب اسلامی در همه ابعاد را فعال کنیم تا بتوانیم کارکرد موفق نظام اسلامی در همه ابعاد را به رخ بکشانیم.

وی گفت: امروز مجاهدت های بسیجیان در همه ابعاد و عرصه های مختلف برای مردم امیدبخش است و در شرایط کنونی بسیج با همه توان در کنار مدافعان سلامت به دنبال نقش آفرینی است که خوشبختانه اقدامات چشمگیری در این خصوص در طی یکسال گذشته در راستای کاهش آسیب های بیماری کرونا رقم خورده است.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: بیش از ۵۰ عنوان خدمت در طی یکسال گذشته توسط بسیجیان با هدایت های سپاه در راستای کاهش آسیب های بیماری کرونا و کمک به معیشت مردم رقم خورد که اوج آن در طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی اتفاق افتاد که سپاه و بسیج تمام قد در میدان خدمت حضور پیدا کرد.

وی اظهار کرد: اجرای موفق طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در کنترل موج قبلی کرونا کارکرد موثر بسیج را به رخ کشاند و بار دیگر ثمره مجاهدت های بسیجیان را نشان داد و حتی توانست الگویی موفق در راستای بیماری کرونا ارائه کند.

کریمی گفت: بسیج به عنوان نقطه امید و کانون دلگرمی مردم کارکرد موثر خود در طول ۴۲ سال انقلاب را به خوبی نشان داده و امروز یکی از تمرکزهای اصلی بسیج در حوزه سلامت است که در سطح استان در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات چشمگیر و البته زیرساختی خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۴۵۶ هزار خانواده در سطح استان تحت پوشش طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی هستند که از ابتدای طرح خدمات مختلف اعم از آموزشی، بهداشتی، درمانی، حمایتی، نظارتی و پشتیبانی دریافت کرده اند.

فرمانده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به دلیل شیوع گسترده موج جدید کرونا اجرا و ادامه طرح شهید سلیمانی یکی از نیازهای مهم جامعه محسوب می شود که بسیجیان برای اجرای با قوت طرح در کنار کادر درمان و بهداشت جامعه حاضر هستند و تمام توان برای کنترل موج جدید و در نهایت کنترل بیماری به میدان خواهد آمد.

سرهنگ پاسدار «محمد تقی امینی» معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: یکی از شاخصه های مهم طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی پای کار آوردن مردم و بسیج عمومی برای برقراری بهداشت و درمان بود که خوشبختانه در مرحله قبلی اجرای طرح با موفقیت خوبی همراه بود.

امینی اظهار کرد: بسیجیان در هر میدانی که ورود پیدا کرده اند انگیزه خود را از خدمت صادقانه به مردم به وضوح نشان داده اند و امروز که کشور در حوزه بهداشت و درمان نیاز به کمک دارد بسیجیان تمام قد در میدان هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تجربه های موفق اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل موج قبلی امروز پیش روی بسیجیان و کادر بهداشت و درمان است که اگر مشارکت و همکاری مردم در کنارشان اتفاق بیفتد قطعا آثار و برکات موثری به دنبال خواهد داشت.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله بیان کرد: امروز نگاه مردم به سپاه و بسیج نگاه امید و دلگرمی است که این به خدمات و اقدامات بسیار چشمگیر در حوزه خدمت رسانی به مردم برمی گردد و قطعا برای کنترل موج جدید بیماری کرونا تمام توان پای کار خواهد آمد.

امینی افزود: مشارکت و هم افزایی دستگاه های مربوط یک ضرورت مهم است که باید در اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان رقم بخورد و همه باید برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی پای کار بیایند.

وی یادآور شد: انجام تست های سریع که به واسطه طرح شهید سلیمانی رقم خورد اتفاق بسیار خوبی در حوزه بیماریابی و شناسایی رقم زد که بیش از ۶۵ هزار تست سریع تاکنون انجام شده که ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد آن مثبت و باقی آن منفی بوده و بیش از ۲۵۰ نفر از بسیجیان و پرستاران در این خصوص آموزش تخصصی دیدند.

امینی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نفر به اقامتگاه سلامت ارجاع داده شده اند، ۶۰ هزار نفر خدمات حمایتی بهداشتی و درمانی دریافت کرده اند، ۴۰ هزار نفر خدمات معیشتی دریافت کرده اند، ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر به قرنطینه خانگی هدایت شده اند، ۱ هزار و ۳۳۵ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده اند و بسیاری از خدمات دیگر در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها