معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

رونمایی از یادمان امیر «برات‌پور» و ۱۷ شهید نیروی هوایی ارتش در کرمانشاه

«مهدی بداغی» با بیان اینکه ساخت یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان کرمانشاه و امیر «فرج‌الله برات‌پور» از سال ۱۳۹۷ آعاز شده است، گفت: در این یادمان سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان و نیز تندیس سه متری از امیر سرافراز «فرج‌الله برات‌پور» ساخته و نصب شده است.
کد خبر: ۴۵۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ - 06April 2021

رونمایی از یادمان امیر «برات‌پور» و  ۱۷ شهید نیروی هوایی در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مهدی بداغی» معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، با بیان اینکه ساخت یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان کرمانشاه و امیر «فرج‌الله برات‌پور» از سال ۱۳۹۷ آعاز شده است، اظهار داشت: این یادمان در پارک «صدرا» در مجاورت تالار «انتظار» کرمانشاه احداث شده است.

وی افزود: کرمانشاه بیشترین تعداد شهدای خلبان نیروی هوایی را در کشور دارد و برای گرامیداشت این شهدا که رشادت‌های ارزشمندی از خود به جای گذاشتند و نیز بزرگداشت امیر «فرج الله برات‌پور» که حقیقتا سرمایه ارزشمند دوران دفاع مقدس و استان کرمانشاه محسوب می‌شود، این یادمان احداث شده است.

بداغی گفت: در این یادمان سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان و نیز تندیس سه متری از امیر سرافراز «فرج‌الله برات‌پور» ساخته و نصب شده است.

وی یادآور شد: در این یادمان همچنین ماکت جنگنده F۴ هم نصب شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به ساخت ۳۵ یادمان از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این استان، گفت: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه، ساخت یادمان‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و طی ۱۰ سال گذشته ۳۵ یادمان در سطح استان ساخته شده است.

وی با اشاره به دسته‌بندی یادمان‌های استان کرمانشاه، گفت: تاکنون ۹ یادمان دفاع مقدس در استان ساخته شده و روز پنج‌شنبه (۱۹ فروردین) یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی و امیر «برات‌پور» به‌عنوان دهمین یادمان دفاع مقدس استان افتتاح می‌شود.

بداغی افزود: در مجموع ۴۶ یادمان در سطح استان داریم و برنامه برای افزایش آن‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها