مسئول دبیرخانه ملی «همکلاسی آسمانی» خبر داد؛

تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با محوریت شهدای دانش‌آموز/ «همکلاسی آسمانی» به شبکه «شاد» می‌آید

«حسین میرشریف» گفت: قرار است کانالی در شبکه «شاد» به‌نام «همکلاسی آسمانی» ایجاد و محتوا و کلیپ‌های مختص شهدای دانش‌آموز یزد، در آن بارگزاری شود.
کد خبر: ۴۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲ - 07April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «حسین میرشریف» مسئول دبیرخانه ملی «همکلاسی آسمانی»، در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در اتحادیه انجمن‌های اسلامی یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز در طول دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اظهار داشت: از این تعداد، هزار نفر شهدای استان یزد بوده‌اند.

میرشریف با اشاره به فعالیت دبیرخانه «همکلاسی آسمانی»، گفت: از سال ۸۰ با دو ماموریت سرگذشت‌پژوهی از شهدای دانش‌آموز و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز به عهده این دبیرخانه بود. 

وی با اشاره به مدل سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز در استان یزد، عنوان کرد: این حرکت در قالب تیم‌های چهار نفره دانش‌آموزی انجام می‌شد که این تیم با مراجعه به خانواده و یا همرزمان شهدای دانش‌آموز، اقدام به جمع‌آوری خاطرات، وصایا و تصاویر می‌کردند و حتی دلنوشته دانش‌آموزانی که اقدام به جمع‌آوری مطالب می‌کردند در انتهای این پرونده آورده شده است.

میرشریف با بیان اینکه این طرح تا سال ۹۲ اجرا و تا آن زمان ۷ هزار پرونده سرگذشت‌پژوهی شد، گفت: این پرونده‌ها توسط ۲۸ هزار دانش‌آموز تکمیل شد.

مسئول دبیرخانه ملی «همکلاسی آسمانی» ادامه داد: این طرح از ایلام آغاز شد و از سال 1395 دبیرخانه آن در استان یزد مستقر است.

میرشریف ادامه داد: با توجه به شرایط ویروس کرونا سرگذشت‌پژوهی‌ها اکنون به فضای مجازی انتقال داده شده و دانش‌آموزان به‌صورت گروهی یا فردی، شهید شهر خود را انتخاب می‌کنند و آثار مربوط به همان شهید را در کانالی که خود ایجاد می‌کند بارگزاری کرده و اقدام به عضویت و دعوت دوستان می‌کند و سپس داوری می‌شوند.

این مسئول افزود: داوری هفتمین دوره سرگذشت‌پژوهی نیز از عید فطر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سرگذشت‌پژوهی با نگاه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم آغاز به کار کرده است، افزود: تمام اهداف موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مدنظر قرار دادیم.

مسئول دبیرخانه «همکلاسی آسمانی» با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان یزد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که وظیفه داریم سرداران شهید را به مردم بشناسانیم، متذکر شد: سعی شده با نگاه الگوپذیری و الگوگیری روی بحث شهدا کار شود و دانش‌آموز الان باید بداند دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس چگونه بودند و او چگونه می‌تواند اثرگذار باشد.

میرشریف با اشاره به برگزاری طرح «لشکر فرشتگان» ویژه دانش‌آموزان دختر، گفت: در این طرح سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز توسط دانش‌آموزان دختر و از مادران و همسران و خواهران شهدا انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه ملی «همکلاسی آسمانی» ادامه داد: هفتمین دوره طرح «لشکر فرشتگان» در سال قبل برگزار شد و هشتمین دوره این طرح در سال جاری بر عهده خواهران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که بالغ بر ۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و دوم عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان یزد هستند، به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان یزد در سال ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: رونمایی از سرود «همکلاسی آسمانی»، نامگذاری یکی از میادین یزد به نام شهدای دانش‌آموز، اجرای طرح آبروی مدرسه در سال تحصیلی آینده، تولید سررسید دانش‌آموزی با محوریت شهدای دانش‌آموز و… از جمله این برنامه‌هاست.

میرشریف همچنین از تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با برند «همکلاسی آسمانی» خبر داد و گفت: این نوشت‌افزار با محوریت شهدای دانش‌آموز تولید می‌شود.

میرشریف در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: قرار است در هفته آینده کانالی در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) به نام «همکلاسی آسمانی» ایجاد شود و محتوا و کلیپ‌های مختص به شهدای دانش‌آموز یزد در آن بارگزاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار