کتاب «خانوم ماه» رونمایی شد

کتاب «خانوم ماه» روایت زندگی همسر شهید «شیرعلی سلطانی» یکی از شهدای شاخص استان فارس توسط انتشارات آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲ - 12April 2021

رونمایی از کتاب «خانوم ماه» امروز در شیرازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، کتاب «خانوم ماه» شرح زندگی «خانم‌ناز علی‌نژاد» همسر شهید «شیرعلی سلطانی» به نویسندگی «ساجده نقی زاده» در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این کتاب تنها روایت زندگی یک زن شهید نیست، بلکه روایت زندگی زنی تأثیرگذار است که در تصمیمات همسر شهید خود از جمله مقابله با گروه‌های منحرف در قبل از انقلاب اسلامی و در تغییر مسیر خانواده و به تبع آن جامعه نقش داشته است.

کتاب به صورت داستان های کوتاه بهم پیوسته روایت می‌شود. همزمان و در راستای زندگی یک همسر شهید، در این کتاب داستان زندگی یک زن در فرانسه نیز بیان می‌شود و در جایی از داستان زندگی این دو زن به هم ربط پیدا می‌کند.

در این اثر دو سبک زندگی در کنار هم روایت می شود، یک زن در فرانسه که مهد افکار فمنیستی است و این کشور همچنان نیز با نوع نگرش اسلام به زنان مخالفت دارد و زنی دیگر از دل افکار اسلامی و دیدگاه اسلام به زن، نسل امروز در راستای خواندن یک داستان با تفکر قیاس می‌کند و دست به انتخاب یکی از این دو تفکر می‌زند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

چون حاجی در نوروز به شهادت رسید، این ایام برای من بوی خون و حادثه داشت و نمی توانستم هیچ کجا جز سر قبر حاجی باشم. انگار فقط ازآنجا انرژی می گرفتم. نمی خواستم بچه ها این رسم قشنگ را کنار بگذارند از طرفی هم عمار بچه بود اصلا از پدر چیزی نمی دانست و دوست داشت مثل بچه های دیگر باشد.

گفتم: امسال تو و رضیه و فخرالدین تو خونه سفره هفت سین بندازید من میرم آرامگاه بابا!

کتاب «خانوم ماه» توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در ۳۶۴ صفحه قطع رقعی با طراحی جلد آرزو آقابابائیان و با صفحه آرایی «احسان جعفرپیشه» در هزار نسخه روانه بازار کتاب شد.

«شیرعلی سلطانی» در دوم فروردین‌ ۱۳۶۱ در منطقه شوش و در جریان عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها