رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد؛

رونمایی از شناور بومی دروگر گیاه «سُنبل آبی» در گیلان

امیر دریادار «امیر رستگاری» گفت: برای نخستین‌بار در کشور، دستگاه دروگر گیاه مهاجم «سنبل آبی» با همت و تلاش جوانان دانش‌آموخته در صنایع دریایی «شهید تمجیدی» گیلان ساخته و امروز در تالاب انزلی به‌کارگیری شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 07April 2021

رونمایی از شناور دروگر سنبل آبی در تالاب انزلیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امروز (چهارشنبه) در حاشیه آئین رونمایی از شناور دروگر گیاه «سنبل آبی»، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توانستیم با استفاده از دانش و توان بومی، اولین شناور دروگر بومی ساخت مجموعه صنایع دریایی «شهید تمجیدی» و صنایع دریایی وزارت دفاع را رسماً مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ساخت این شناور شش ماه کار برده و برای آن یک هزار و ۵۰۰ فعالیت اجرایی تعریف شده است.

وی افزود: از نکات قابل ذکر برای ساخت و طراحی این شناور، می‌توان به صرفه‌جویی ارزی حدود ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی آن اشاره کرد.

رستگاری با اشاره به همکاری حدود پنج شرکت دانش‌بنیان با مجموعه صنایع دفاع برای ساخت این شناور، خاطرنشان کرد: تمامی قطعات و المان‌های اصلی نظیر سامانه رانش، سامانه انتقال و کانوایر و قدرت سیستم‌های کنترلی، داخلی و بومی بوده است.

وی با بیان این‌که این شناور به لحاظ قدرت کاری، حدود دو برابر مشابه خارجی قدرت دارد و می‌تواند با راندمان بهتری نسبت به نمونه خارجی خود فعالیت کند، متذکر شد: ما آمادگی داریم در سایز‌ها و مقیاس‌های بالاتر و بزرگ‌تر، نمونه‌های دیگری از این شناور را بسازیم تا بتواند با توجه به رشد تصاعدی «سنبل آبی» در تالاب انزلی، به مقابله با این گیاه بپردازیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: امیدواریم با تامین اعتبار موجود در دستور کار سازمان صنایع دریایی، نمونه‌های دیگری از شناور‌های دروگر سنبل آبی در مدت زمان کمتر از شش ماه طراحی و ساخته شود.

وی با تقدیر از اعتماد به صنایع داخلی کشور، تاکید کرد: این فرصت برای جوانان کشور ایجاد شد تا توانمندی خود را بروز دهند و ما آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات به سایر بخش‌ها و ارگان‌های دریایی در زمینه طراحی، تامین، ساخت، تجهیز و تعمیر انواع سازه‌های دریایی و شناور‌های خدماتی پشتیبانی تجاری، تفریحی و گردشگری اعلام می‌کنیم.

برای نخستین‌بار در کشور دستگاه دروگر گیاه مهاجم سنبل آبی با همت و تلاش جوانان دانش‌آموخته در صنایع دریایی «شهید تمجیدی» گیلان ساخته و امروز در تالاب انزلی به کارگیری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار