دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

وجود پایگاه عین‎الأسد، نقض حاکمیت عراق است

خزعلی اظهارات برخی از عراقی‌ها درباره نیاز این کشور به نیروهای خارجی جهت حفاظت از خاک عراق را توهین به ارتش و الحشد الشعبی دانست و گفت: وجود پایگاه‌‌های آمریکا به منزله نقض حاکمیت این کشور است.
کد خبر: ۴۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 07April 2021

وجود پایگاه عین الأسد، نقض حاکمیت عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ قیس الخزعلی چهارشنبه در حساب توییتری خود از اظهارات برخی از سیاستمداران عراقی در خصوص چرایی حضور نیروهای بیگانه در عراق انتقاد کرد و گفت:‌ «سخن گفتن در این باره که عراق نیاز به نیروهای اجنبی برای دفاع از خاک دارد، توهین به نهادهای نظامی و امنیتی عراق از جمله ارتش و الحشد الشعبی است که عراق با رزمندگان خود توانست بر طرح داعش و حامیان آن پیروز شوند بدون اینکه به نیروی بیگانه‌ای نیاز داشته باشند».

وی در خصوص اتکا به نیروی هوایی ائتلاف آمریکا در عراق نیز گفت که راهبرد عناصر داعش از تهدید نظامی به تهدید امنیتی تبدیل شده و دیگر نیازی به این نیروی هوایی نیست و عراق باید به نیرو هوایی خود اتکا کند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق از فرماندهان حاضر در تیم مذاکره با آمریکا برای تعیین تکلیف حضور نظامیان این کشور در عراق نیز توصیه کرد که مسئولیت بالایی بر دوش کشیده و اجازه ندهند آمریکایی‌ها برای بقای نیروهای خود بهانه‌های واهی بتراشند.

وی در چرایی این توصیه خود گفت که آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق به دنبال «مجوزهایی» است تا این حضور و ماندن را توجیه کنند.

شیخ خزعلی با بیان اینکه هیچ عراقی باشریف و غیوری راضی نمی‌شود پایگاه‌های آمریکایی در کشورشان باشد، تأکید کرد: «وجود پایگاه‌ها و نیروهای رزمی آمریکایی در کنار سیطره آمریکا بر آسمان عراق اشغالگری آشکار به‌شمار می‌رود».

وی ادامه داد: «وجود پایگاه‌های نظامی عین الأسد (در الانبار) و الحریر (اربیل) نقض آشکار حاکمیت عراق است که این مسئله مردود بوده و نمی‌توان آن را پذیرفت».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار