وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد؛

مشارکت نیروی هوایی انگلیس در عملیات ۱۰ روزه علیه داعش در عراق

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در بزرگترین عملیات هوایی خود ظرف دو سال گذشته ده‌ها پناهگاه تروریست‌های داعش را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۴۵۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 08April 2021

مشارکت نیروی هوایی انگلیس در عملیات ۱۰ روزه علیه داعش در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه گاردین، وزارت دفاع انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس و سایر کشور‌های عضو ائتلاف ادعایی علیه داعش در ماه مارس طی یک عملیات ۱۰ روزه که بزرگترین حمله هوایی این ائتلاف علیه داعش ظرف دو سال گذشته بشمار می‌رفت، حدود ۱۰۰ پناهگاه تروریست‌های داعش را هدف قرار دادند.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، این حمله‌ها روز ۲۲ مارس ۲۰۲۱ به پایان رسید.

«سیمون استراسدین» فرمانده یگان هوایی انگلیس که هدایت حملات هوایی جنگنده‌های این کشور را برعهده داشت، عنوان کرد که برای پایان این جنگ طولانی مدت «نمی تواند برنامه زمانی دقیقی ارائه دهد» و اینکه «با توانمند شدن نیرو‌های عراق در جهت برقراری ثبات در کشورشان پیروزی در این جنگ امکانپذیر خواهد بود».

شایان ذکر است که عراق از سال ۲۰۰۳ و در پی تهاجم نظامی آمریکا، انگلیس و سایر نیرو‌های بین المللی پیوسته شاهد ناآرامی و درگیری‌های مرگبار بوده است؛ وضعیتی که با ظهور گروهک تروریستی داعش در عراق و کشور همجوارش، سوریه، در سال ۲۰۱۳ رو به وخامت گذاشت.

هنوز شمار دقیق کشته شدگان در این عملیات ۱۰ روزه اعلام نشده است؛ اما به گفته استراسدین، بین ۵۰ تا ۱۰۰ پناهگاه و مجتمع اقامتی تروریست‌های داعش در این عملیات ۱۰ روزه هدف قرار گرفتند.

این احتمال وجود دارد که ده‌ها تن در این حمله‌های هوایی کشته شده باشند. استراسدین همچنین پیش بینی کرد که انگلیس در سال ۲۰۲۱ در عملیات‌هایی شرکت خواهد کرد که شمار قربانیان آن در مقایسه با کشته شدگان حملات انگلیس در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ - حدود ۶۷ نفر- بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار