پکن:

شروط ایران درباره برجام باید تأمین شود

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی با تأیید مواضع جمهوری اسلامی درباره برجام تأکید کرد که در وهله اول، شروط قانونی ایران درباره توافق هسته‌ای باید تأیید و تأمین شود.
کد خبر: ۴۵۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 08April 2021

شروط ایران درباره برجام باید تأمین شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «وانگ چون» نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پایتخت اتریش با تأیید موضع تیم مذاکره‌کننده ایران در نشست کمیسیون برجام در وین بر لزوم بازگشت به موقع آمریکا به برجام از طریق برداشتن تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر»، وانگ روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تکرار مواضع جمهوری اسلامی درباره برجام اظهار داشت: این مسئله شامل اصل اساسی حق و باطل می‌شود. به عنوان یک قربانی، در وهله اول، شروط قانونی ایران باید مورد تأیید قرار گیرد و تأمین شود.

این دیپلمات چینی با تأکید بر برداشته شدن تمامی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور از بین بردن بن‌بست فعلی، ضروری است که آمریکا در اولین فرصت با برداشتن تمامی تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه (علیه ایران) به برجام بازگردد.

وانگ، چون در پاسخ به مواضع مقام‌های آمریکایی در خصوص لزوم بسط توافق هسته‌ای به توافقی گسترده‌تر که مسائل موشکی ایران و مسائل منطقه‌ای را نیز دربرگیرد، بیان  داشت: هدف اصلی مذاکرات، رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران و نه تمامی موضوعات امنیتی منطقه بوده است. لازم است که نگرانی‌های مربوط به امنیت منطقه‌ای مجزا شود و به جای برجام در بستری دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها