عراقچی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.
کد خبر: ۴۵۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ - 08April 2021

عراقچی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در شهر وین حضور دارد، امروز (پنجشنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

در این دیدار «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «بهزاد صابری» مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز حضور دارند.

رافائل گروسی در سالی که گذشته دو بار به تهران سفر کرد. در شهریور و اسفند و در هر دو سفر هم دو بیانیه مشترک از سوی ایران و آژانس صادر شد. براساس توافقی هم که در آخرین نشست شورای حکام صورت گرفت، مقرر شد هیأتی از آژانس به ریاست معاون مدیرکل در آوریل به تهران سفر کند که برخی رسانه‌ها روز گذشته از تعویق این سفر خبر دادند.

عراقچی دیروز (چهارشنبه) هم با وزیر خارجه اتریش دیدار کرده بود. روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین نشست کمیسیون مشترک برجام در پی نشست مجازی روز جمعه، در شهر وین به صورت حضوری برگزار و طرفین توافق کردند که دو گروه کاری در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود که متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک یعنی کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشورهای ۱+۴ است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار