امام جمعه شهرستان مهریز عنوان کرد؛

رسالت رسانه و هنرمندان گسترش فرهنگ ناب در جامعه است

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» گفت: رسانه‌های گروهی و هنرمندان متدین و انقلابی رسالت خطیری در انتقال و گسترش فرهنگ ناب در جامعه و بین جوانان دارند.
کد خبر: ۴۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 09April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام‌جمعه مهریز گفت: تحقق شعار سال و اجرای کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در گرو همکاری و تلاش مسوولان و دولتمردان در بخش‌های مختلف و تلاش عملی برای رفع موانع دست و پاگیر تولید است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در پیام جمعه این هفته خود به اهمیت نامگذاری امسال توسط معظم‌له اشاره کرد و افزود: یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت همه جانبه و متوازن کشور اسلامی در گرو رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال مولد و مفید است.

وی با بیان اینکه در این خصوص هرچند طی سال‌های گذشته بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری و نیاز کشور در زمینه جهش تولید اقداماتی صورت گرفته، آن را ناکافی ذکر کرد و ادامه داد: برای تحقق شعار امسال که بسیار حکیمانه و بر اساس مصالح نظام طرح شده همه باید وظایف خود را انجام دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: برای تحقق شعار سال و کمک به تولید و اشتغال باید کار‌های مختلفی توسط مجلس و دولت اجرا شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به وضع قوانین مناسب، تسهیل‌گری در تولید، کاهش بوروکراسی اداری، محدود کردن واردات، توجه به صادرات و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد.

به گفته محی‌الدینی، حمایت از شرکت‌های کوچک نوآور و دانش‌بنیان، نظارت بر مالیات ارزش افزوده، برنامه‌ریزی همه جانبه علمی بر اساس نیاز‌های اقتصادی کشور به صورت دقیق و جلب همکاری و مشارکت علاقه‌مندان دلسوز برای کمک به نظام در تولید و اشتغال باید لحاظ شود.

امام‌جمعه مهریز در ادامه به موضوع قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اشاره کرد و یادآور شد: این قرارداد هنوز امضا نشده و باید در مجلس شورای اسلامی به صورت کارشناسی بررسی شود و طبق بند هشتم آن تحت ثاتیر فشار‌های سیاسی آمریکا و غرب قرار نمی‌گیرد و این امر موجب عصانیت یک عده شده است.

محی‌الدینی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به اهمیت و منزلت آن در بین امت اسلام و مکتب حیاتبخش اسلام اشاره کرد و از مردم خواست قدر تمامی لحظات آن را با روزه‌داری، تلاوت کلام وحی، خودسازی و سایر انجام وظایف شرعی بیش از گذشته بدانتد و حرمت میهمانی خدا را حفظ کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه مهریز اظهار کرد: ذکر و یاد خدا، استغفار، خودسازی، بهره‌گیری از تمامی ایام آن و استفاده از معنویت رمضان باید در ضافیت الهی بنحو مناسب و جدی مدنظر همه مردم و جوانان قرار گیرد که نقش مهمی در ارتباط با حضرت حق و سازندگی روحی و روانی دارد.

محی‌الدینی به ویروس کرونا اشاره کرد و با قدردانی از همراهی مردم به اهمیت توجه و رعایت نکات بهداشتی به خصوص توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از آن پرداخت و گفت: همراهی مردم نقش مهمی در کاهش بیماری و آسیب‌های ناشی از آن دارد.

امام‌جمعه مهریز به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید «مرتضی آوینی» که به عنوان روز هنر اسلامی نامگذاری شده اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام یادآور شد: رسانه‌های گروهی و هنرمندان متدین و انقلابی رسالت خطیری در انتقال و گسترش فرهنگ ناب در جامعه و بین جوانان دارند.

محی‌الدینی همچنین به سالروز شهادت سردار سرفراز اسلام و انقلاب اسلامی شهید «صیاد شیرازی» اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره وی و تمامی شهدای دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس افزود: زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تبیین آرمان والا و پاسداری از اهداف مقدس آن‌ها یک وظیفه مهم دینی و انقلابی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها