پیکر جانباز شهید «جواد فرحی یزدی» در گلزار شهدای قم خاکسپاری شد

آیین خاکسپاری پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد، شهید والامقام «جواد فرحی یزدی» امروز در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 09April 2021

پیکر جانباز شهید «جواد فرحی یزدی» در گلزار شهدای قم خاکسپاری شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جانباز سرافراز حاج جواد فرحی یزدی، پس از سال‌ها تحمل رنج جراحت ۴۰ ساله دوران مجروحیت، روز گذشته به همرزمان شهیدش پیوست.

آیین خاکسپاری این جانباز شهید، ظهر امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی از همرزمان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و بخصوص جانبازان ۷۰ درصد دوران حماسه و ایثار، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار و پیکر این شهید عزیز پس از مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد و قرائت زیارت عاشورا، در نزدیکی مزار سردار شهید مهدی زین الدین خاکسپاری شد.

شهید حاج جواد فرحی یزدی فرزند محمد علی در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌های مومن در محله باغ پنبه از محلات انقلابی شهر مقدس قم به دنیا آمد. وی در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، همراه با سایر دوستان مومن و انقلابی خود همچون شهیدان مهدی و حسین مومن پور با رژیم ستمشاهی مبارزه می‌کرد.

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، شهید جواد فرحی یزدی و جمعی از جوانان انقلابی قم از اولین گروه‌هایی بودند که به جبهه‌های جنگ شتافتند در قالب گروه جنگ‌های نامنظم تحت امر سردار شهید مصطفی چمران با کمترین امکانات نظامی، اما با بالاترین انگیزه دفاع از ارزش‌های انقلاب، به نبرد با دشمن متجاوز پرداختند.

این گروه از جوانان انقلابی، در آزادسازی شهر سوسنگرد از دست دشمن بعثی نقش آفرینی کردند تا اینکه شهید فرحی در بهمن ۱۳۵۹ در خط مقدم جبهه سوسنگرد بر اثر ترکش خمپاره دچار ضایعه نخاعی شد و به خیل جانبازان سرافراز ۷۰ درصد پیوست.

این جانباز عزیز ده‌ها بار در بیمارستان یا آسایشگاه جانبازان بستری شد و مورد عمل جراحی و تحت درمان قرار گرفت. با توجه به زخم‌های بستر و جراحت‌ها و بیماری دیابت، پزشکان و پرستاران و دوستان و نزدیکان از صبر و استقامت او در شگفت بودند.

جانباز شهید حاج جواد فرحی همواره درراه پاک شهیدان و اطاعت و حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پیشتاز بود و هرگز در این راه سستی و ضعف به خود راه نداد.

او در عمل و رفتار برای همه نمونه اخلاق و ادب و تواضع ومتانت و صبر و بردباری و ایثار و استقامتش زبانزد و الگو برای همه آشنایان و دوستان بود.

در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از خانواده ایشان و توجه و عیادت از جانبازان دیگر بسیار کوشا و پیشقدم بود و در این راه از جان و مال مایه می‌گذاشت؛ عاشق واقعی اهل بیت علیهم السلام و مطیع بدون، چون و چرای، ولی فقیه زمان خویش بود و در انجام تکلیف شرعی و انقلابی در حد توان و یا بیش از حد انتظار می‌کوشید.

شهید فرحی تا آخرین لحظات عمر، امیدش را از دست نداد و به آینده این نظام و انقلاب خوش بین بود و در گفتار و رفتار هم به دیگران امید و انگیزه می‌بخشید.

دیگر ویژگی این شهید عزیز انس دائمی با زیارت عاشورای سیدالشهدا (ع) و برپایی دعای توسل سه شنبه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) به همراه دیگر جانبازان سرافراز بود.

حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت شهید جواد فرحی یزدی چنین عنوان کرده است: «جانبازان قهرمانان صبر و ایستادگی در پای ارزش‌های الهی، سربازان ولایت و پاسداران خون‌های پاک شهدا هستند. همانان که با عشق و ایثار با تاسی به مکتب سید و سالار شهیدان، برای رضای حق تعالی و سربلندی نظام اسلامی به مسلخ عشق روانه شدند و اعضا و جوارح خویش را فدا و سال‌ها بر رنج مجروحیت صبر نمودند و به این جانبازی‌ها و شهادت‌ها افتخار کرده و استقامت ورزیدند.

شهادت راه اولیاء الهی است، اما فقدان این گل‌های گلزار صبر و ایثار، این سرمایه‌های نظام اسلامی، موجب ماتم و اندوه فراوان است و البته که بر این مشیت الهی جز سر تسلیم نمی‌توان فرود آورد.

شهادت جانباز سرافراز «جواد فرحی یزدی» را به خانواده محترم و ایثارگر ایشان تسلیت عرض نموده، برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل را مسالت دارم»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار