آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

موج چهارم کرونا نتیجه مدیریت‌های جاهلانه است

امام جمعه مشهد گفت: همان‌طور که قبلاً وعده سرمایه‌گذاری در بورس را دادند اما سرمایه مردم را نابود کردند و گفتند گرانی نداریم اما امروز صف‌های مرغ و روغن را شاهد هستیم، در این حوزه هم مدیریت‌های جاهلانه باعث پدید آمدن موج چهارم کرونا شده است.
کد خبر: ۴۵۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ - 09April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر لزوم پایبندی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در موج چهارم فراگیری ویروس کرونا اظهارداشت: برگزاری نماز جمعه مشهد به دلیل فضای باز صحن جامع پیامبر اعظم (ص) و الزام برگزارکنندگان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مغایر با ضوابط حاکم بر فاصله گذاری‌های اجتماعی نیست.

وی افزود: انعقاد نماز جمعه مشهد، مستوجب شیوع این ویروس نیست و برگزاری آن بلامانع است اما به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پایبندی همه به تدابیر ستادملی مبارزه با کرونا، ما هم تابع هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، عملکرد آستان قدس را در حوزه پیشگیری از شیوع این ویروس موفق دانست و خاطرنشان کرد: به تدبیر تولیت محترم، افزون بر 20 میلیارد ريال به صورت ماهیانه ماسک تهیه می‌شود و در اختیار زائران این حرم قرار می‌گیرد و از زمان شیوع این ویروس تاکنون همه مراسمات مذهبی داخل حرم شریف رضوی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: زائران باید در رعایت دستورالعمل‌ها اراده مضاعف داشته باشند. در این شرایط، بوسه زدن بر ضریح و درب‌های حرم، گناهی همچون به نجاست کشیدن آن‌ها دارد چراکه با این بوسه، ویروس کرونا به سایر مؤمنین انتشار داده می‌شود لذا بوسیدن ضریح مطهر یا درب حرم در این شرایط به هیچ عنوان جایز نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فراگیری موج چهارم کرونا، حاصل مدیریت‌های جاهلانه است، تصریح کرد: علیرغم ادعای بعضی از مسئولان دولت در خصوص پایان یافتن پیک کرونا، امروز این مردم با موج چهارم فراگیری دست به گریبان هستند. نظریه بدبینانه در این خصوص حکم می‌کند که برای از بین رفتن هم‌وطنان و عزادار کردن مردم عمدی در کار است چراکه بعضی‌ها با اطلاع و آگاهی کامل، تدبیر کردند که راه‌های سفر به ترکیه علیرغم بحرانی بودن همه شهرهای این کشور و التماس مخلصانه آقای وزیر باز باشد.

وی تأکید کرد: نظریه دیگر در این خصوص چنین حکم می‌کند که بازهم مصداق دیگری از مدیریت جاهلانه را در خصوص ویروس کرونا شاهد بوده‌ایم و همان‌طور که قبلاً وعده سرمایه‌گذاری در بورس را دادند اما سرمایه مردم را نابود کردند و یا ماه‌های قبل گفتند گرانی نداریم اما امروز صف‌های مرغ و روغن را شاهد هستیم، در این حوزه، این وضعیت به خاطر بی تدبیری و سوء مدیریت است و به‌زودی همین افراد هم خواستار تعطیلی شب‌های احیا و مراسمات عبادی ماه رمضان خواهند بود.

علم‌الهدی گفت: در مشهد دو پیک زیارتی ماه شعبان را پشت سر گذاشتیم و وضعیت شهر آبی ماند اما اکنون که مسافران مشهدی سفرهای ترکیه به شهر بازمی‌گردند، وضع بحرانی می‌شود.

وی اظهار کرد: نباید مردم را نادان تصور کرد. رشد سیاسی مردم ما در سال‌های پس از انقلاب در دنیا بی‌سابقه است و فضای باز توسعه سیاسی نظام اسلامی باعث شده تا حتی جوانان و نوجوانان ما امروزه سیاسی باشند و درک و بینش روشنی نسبت به تحولات داشته باشند.

امام جمعه مشهد با اشاره به مذاکرات اخیر هیئت‌های دیپلماتیک در خصوص برجام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرموده بودند مذاکرات جدید درباره برجام و احیای آن تنها در گرو تحقق وعده‌های طرف غربی و راستی آزمایی ماست اما امروز شاهد هستیم که یک عده در اتاق‌های دربسته با هیئت‌های اروپایی به مذاکره نشسته‌اند و آمریکایی‌ها هم در اتاق کناری بر این روند نظارت دارند.

وی متذکر شد: بعضی‌ها هنوز از دشمن این ملت انتظار عنایت و لطف دارند و با کمال وقاحت اعلام می‌کنند که آمریکا توبه کرده است. از خداوند متعال می‌خواهیم که به عزت اولیای الهی، آن‌هایی که با علم و آگاهی اراده دارند تا به فرمان رهبری و خواست این مردم خیانت کنند، پیش از عذاب قیامت به ذلت کشیده شوند و کسانی هم که با اخلاص در خدمت مردم هستند، بیش از پیش توفیق و نصرت یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه عبادی نماز جمعه مشهد، در تشریح چالش‌های تحقق تقوای عملی در خانواده اظهارداشت: توقعات بی جای همسران از یکدیگر یکی از موانع اصلی تبدیل‌شدن خانواده به یک کانون الهی است و اگرچه بدیهی است که هرکدام از زوجین، دیگری را مرجع خواسته‌های خود بداند اما این ارجاعات نباید به توقعات نابجا بینجامد چراکه در این صورت به جای عشق و محبت، اختلافات خانوادگی بروز می‌کنند.

وی ادامه داد: توقعات و خواسته‌ها باید در حوزه حق و تکلیف زوجین، منطبق با مصالح زندگی و حقایق جامعه باشد و زوجین باید نسبت به حقوق و وظایف خود شناخت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار