نماینده ولی فقیه در مازندران:

جمهوری اسلامی نیازی به مذاکره ندارد

آیت‎الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازی به مذاکره ندارد و فصل‎الخطاب رهبری به هیچ وجهی نباید دست بخورد، گفت: مسئولین باید روی فرمایش مقام معظم رهبری محکم بایستند.
کد خبر: ۴۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ - 09April 2021

جمهوری اسلامی نیازی به مذاکره ندارد/ مسئولین باید روی حرف مقام معظم رهبری محکم بایستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های مجازی این هفته نمازجمعه ساری، با تأکید بر تقوا، سعادت انسان را در شناخت مسیر درست دانست و اظهار داشت: مسیر درست انسان را به سر منزل مقصود و سعادت و خوشبختی می‌رساند.

وی جهالت، ناآگاهی و گمراهی انسان را در عدم شناخت مسیر درست دانست و گفت: باید هم راه درست را بشناسیم و هم در آن مسیر حرکت کنیم و با وجود تقوا این امر محقق خواهد شد.

محمدی لائینی با اشاره به فرازی از خطبه امام علی (ع) در توصیف پیامبر اکرم (ص) به تبیین و تشریح زمان پیش از بعثت پرداخت و افزود: احوال نابسامان پیش از بعثت ناشی از جاهلیت و ضلال مبین (گمراهی آشکار) بود و به برکت بعثت و معرفی الگو‌های اخلاقی، معنوی، ارزشی و الهی زمینه‌های رشد و سعادت انسان فراهم شد.

امام جمعه ساری با تبریک سال نو و اشاره به شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: مردم و مسئولین برای عملیاتی شدن این شعار باید همت بگمارند.

محمدی لائینی گفت: انسان‌ها غیر از بهار طبیعت که بهار جسم است، نیاز به بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) و بهار بشریت وجود حضرت حجت امام زمان (عج) دارند و باید از همه بهار‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با طبیعت مهربان باشیم به مسئله تجاوز و تعرض به منابع طبیعی و معادن، محیط زیست و جنگل‌ها، دریاخوری، کوه خوری و زمین خواری به وسیله بعضی از متجاوزین در استان اشاره کرد و افزود: مسئولین باید با این مسائل و سواستفاده‌ها برخورد کنند.

امام جمعه ساری به شکار غیرقانونی حیوانات توسط شکارچیان اشاره کرد و با بیان اینکه محیط‌بانی و محیط‌بانان متحمل خسارت‌ها شدند، ادامه داد: بیش از ۱۳۰ محیط‌بان کشته شدند و دستگاه‌های قضایی باید با متجاوزین به شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه با تدابیر نادرست در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد بسته بودن درب مساجد هستیم، گفت: متاسفانه با تصمیمات نادرست مسافرت را آزاد گذاشتند و الان در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و این برخورد با ماه مبارک رمضان درست نیست در حالی که ساحل دریا و جنگل و جشن عروسی‌ها شلوغ بوده و ایاب و ذهاب هم برقرار است.

امام جمعه ساری افزود: اگر تصمیم گرفته می‌شود برای همه جا باشد نه برای ماه رمضان و این ناسپاسی و ناشکری نسبت به ماه رمضان و مساجد است و باید شکرگذار باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهدای اهل قلم و هنر شهید «سید مرتضی آوینی»، به اهمیت هنر اشاره کرد و گفت: هنر باید در خدمت انقلاب اسلامی قرار بگیرد و از هنرمندانی که هنر را در خدمت ارزش‌ها قرار می‌دهند و حرکات سنگین و متین و رفتار ارزشی دارند و به ارزش‌ها و اعتفادات و معنویات مردم احترام می‌گذارند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و بیان اینکه امام از این اتفاق استقبال کردند، تصریح کرد: باید تمام رشته‌های وابستگی سیاسی فرهنگی اقتصادی خود را از دنیای استکبار قطع کنیم و در همه زمینه‌ها استقلال داشته باشیم.

محمدی لائینی ادامه داد: با قطع رابطه با آمریکا رشد و استفاده بردیم و تحریم‌ها زمینه‌ای شد تا به خودمان و داخل اتکا کنیم و رشد بخشی از صنایع دفاعی را شاهد بودیم در حالی که یک روز صنعت ما در حد سیم خاردار نبود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه تحریم و تهدید می‌تواند زمینه‌ای برای رشد و فرصت باشد، افزود: انرژی هسته‌ای نشان دهنده این است که رشد ما معلول قطع وابستگی به دنیای استکبار است و بدون اتکا به بیرون و با تکیه بر نخبگان داخلی به اینجا رسیدیم.

وی به مذاکرات اخیر برجامی در وین اشاره کرد و با بیان اینکه حرف مقام معظم رهبری روشن است و باید تحریم‌ها برداشته شود و راستی‌آزمایی صورت گیرد، گفت: ایران نیازی به مذاکره ندارد و فصل الخطاب رهبری به هیچ وجهی نباید دست بخورد و مسئولین ما روی فرمایش مقام معظم رهبری قرص و محکم بایستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار