امام جمعه خرم آباد تاکید کرد؛

لزوم حفظ شئونات ماه مبارک رمضان/ برای حضور در انتخابات آماده شویم

حجت‎الاسلام سید احمد رضا شاهرخی گفت: به تدریج باید خود را برای مشارکت حداکثری در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح آماده کنیم.
کد خبر: ۴۵۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ - 09April 2021

برای حضور در انتخابات آماده شویم

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد در پیام جمعه این هفته با اشاره به اینکه در آخرین جمعه از ماه شعبان هستیم، اظهار داشت: ماه رجب که ماه امیرالمومنین علی (ع) بود را پشت سر گذاشتیم و ماه شعبان ماه رسول گرامی اسلام است که در هفته آخر آن قرار داریم.

وی با بیان اینکه ماه شعبان مزین به میلادهای خجسته ائمه اطهار (ع) است، بندگان خدا خود را برای ماه مهمانی خدا آماده می‌کنند، تصریح کرد: امام علی (ع) چنین نقل می‌کند که رسول خدا (ص) در آخرین جمعه شعبان برای ما این خطبه را خواند که «ای مردم ماه خدا با برکت، مغفرت و رحمت به سوی شما روی آورده است، ابتدایش برکت، وسط ماه رحمت و پایان ماه مغفرت است. ماهی است که این ماه در نزد خدا بهترین ماه‌ها، روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: خداوند به ما توفیق بدهد که از فضیلت‌های این ماه، نهایت بهره برداری را کنیم، البته جا دارد که همه ما شئونات این ماه مبارک رمضان را رعایت کنیم؛ بازار ما، خیابان‌ها، پارک‌ها و… به گونه‌ای باشد که چهره این ماه در شهرهای ما و در کشور متفاوت با ماه‌های دیگر باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در ماه رمضان تاکید شده که به مستمندان و دردمندان بیشتر کمک کنیم، برخورد محترمانه با یکدیگر و بزرگترها، رسیدگی به خویشاوندان، چشم و گوش خود را از حرام ببندیم، با یتیمان با مهربانی برخورد کنیم و از گناهان خود توبه کنیم، گفت: فرصت ماه رمضان را برای تلاوت قرآن غنیمت بشماریم.

وی با بیان اینکه در این هفته مناسبت‌های مختلفی داریم، امروز بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی است که به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام نهاده شده است، تصریح کرد: روز شنبه سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ امام راحل برای کمک به ساخت مسکن برای محرومین و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی است، گفت: همه این مناسبت‌ها روزهای به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب است که همراه خود تلخی‌ها، شیرینی‌ها، سختی‌ها و دشواری‌هایی را در پی داشته است؛ نسل جوان ما که بار تداوم انقلاب اسلامی را بر دوش می کشند لازم است که درباره چنین مناسبت‌هایی به دقت بنگرند و مطالعه کنند و به عمق آنها پی ببرند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جوانان ما و مردم دقت کنند که چگونه ایران اسلامی با تکیه بر دانش دانشمندان خود در حالی که در تحریم همه جانبه بود نیازهای هسته‌ای مردم را تأمین کرد، چگونه نیازهای مردم در پزشکی هسته‌ای و صنعت هسته‌ای برطرف شد، تصریح کرد: صنعت هسته‌ای که در اختیار تعداد محدودی از کشورها بود به دست آمد و توانستیم محدودیت‌ها را بشکنیم و این از تلاش و جهاد دانشمندان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در ابعاد دفاعی و حفظ سرزمین و انتقال گنجینه‌های تمام نشدنی دفاع مقدس باید یاد کنیم از کسانی مانند شهید سپهبد صیاد شیرازی و شهید سید مرتضی آوینی، افزود: نقش مهم و تأثیر گذار شهید صیاد شیرازی در دفاع از میهن اسلامی در مقابله با ضد انقلاب و در ایجاد پیوند میان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین نکاتی است که باید گفته شود، همانطور که شهید آوینی در انتقال گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس به زبان هنر تلاش کرد و راهی را نشان داد و مسیری را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: این چهره‌ها فراتر از زمان هستند و بر دستگاه‌های فرهنگی و هنری است که وظیفه خود را در معرفی و نشان دادن ابعاد شخصیت آنان به عمل آورند.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی و تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها در استان اظهار داشت: در عین حال توسط دانشمندان این سرزمین و جوانانی که در ایران اسلامی و در استان ما هستند صنایعی را مشاهده می‌کنیم که به خارج از کشور صادرات دارند؛ نخبگانی هستند که سرمایه‌های فرهنگی و علمی استان ما هستند پس آینده برای ما روشن است.

وی افزود: با دقتی که به عمل خواهد آمد و دستگاه‌های نظارتی و گروه‌های جهادی با حضور در صحنه ان شاء الله در گام دوم انقلاب تلاش می‌کنیم که رویدادهای موفقیت آمیز در کشور ما و استان ما رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ امام راحل گفت: هدف از این اقدام تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد و ضعیف بود، امام راحل قصدش این بود که با افتتاح این حساب هم برای افراد محروم و نیازمند مسکن فراهم شود و هم افراد نیکوکار و اهل انفاق با کارهای خیر سطح اخلاق را در جامعه رشد دهند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه هدف این بود که رشد و کمال اخلاقی که در سایه تعاون حاصل می‌شود در جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: بعد از آن بنیاد مسکن هم شکل گرفت تا امر تهیه مسکن ضابطه مند شود و بنیاد مسکن در همه شهرها ایجاد شعبه کرد و اساسنامه آن در مجلس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: البته امام راحل از بنیاد مستضعفان هم در همان موقع خواستند که به کمک به این طرح بیاید و از اموال مصادره شده خاندان پهلوی و اطرافیان آن در ایجاد مسکن برای محرومین مشارکت کند. از دولت هم خواسته شد در طرح‌های بلند مدت خود برای حل این مشکل در سطح عموم طرح‌هایی را تهیه کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: شاهد بودیم در سیل ۹۸ خیرین پای کار آمدند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز خدمات ارزشمندی به مردم سیل زده ارائه داد که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به تدریج باید خود را برای حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری و انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین افراد برای شوراهای اسلامی آماده کنیم، تصریح کرد: از الان به دنبال فرد یا افرادی باشیم که مجموعه‌ای از خصلت‌ها را داشته باشد که بتوانند ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را برای ملت ما رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین فرد یا افرادی باید دارای ویژگی‌هایی باشند، افزود: نخست اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند باید کارآمد در رفع مشکلات مادی و معنوی مردم باشند، دوم اینکه باید پرکار با همت مضاعف و کار انبوه و علمی و کارشناسی شده باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد مردمی بودن و خدمت رسانی به مردم و ارتباط تنگاتنگ با مردم داشتن را از دیگر ویژگی‌های ضروری افراد منتخب دانست و خاطرنشان کرد: شایسته سالاری در انتخاب بهترین افراد نیز مهم است؛ کسی که بر سرکار می‌آید باید مجموعه‌ای با او کار کند که این افراد باید بهترین افراد باشند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه حامی تولید بودن از دیگر ویژگی‌های مهم است، یادآور شد: در شرایط کنونی برای ساخت یک ایران قوی حمایت از تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ همچنین ویژگی شجاع و اهل حفظ عزت و شرافت و کرامت خود، دولت، ملت و کشور بودن نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار